Dobre wyniki Presspubliki
Znakomite wyniki finansowe wydawcy "Rzeczpospolitej"
Spółka Presspublica - wydawca "Rzeczpospolitej" - zanotowała w 2003 r. 12,85 mln zł zysku netto. Mimo trudnej sytuacji na rynku firmie udało się zwiększyć przychody i poprawić wynik operacyjny o 28,5 proc - informuje "Rzeczpospolita".
Przychody ze sprzedaży Presspubliki wyniosły w 2003 r. 192,4 mln zł - były o 3,9 proc. większe niż w 2002 r. W nieco mniejszym stopniu - o 2,1 proc. - wzrosły koszty działalności operacyjnej - wyniosły 176,86 mln zł. Zysk na poziomie operacyjnym wyniósł 14,34 mln zł - był o 28,5 proc. większy niż rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 12,85 mln zł, rok wcześniej była strata 6,77 mln zł. Strata za 2002 r. wynikała z konieczności utworzenia rezerwy na odsetki od niewypłaconej dywidendy.
W 2003 r. utrzymywała się trudna sytuacja na rynku reklamy, co odbiło się na przychodach. Wpływy ze sprzedaży ogłoszeń wyniosły 82,46 mln zł i były o 1,4 proc. niższe niż w 2002 r. Przychody ze sprzedaży reklam stanowiły 43 proc. przychodów operacyjnych Presspubliki - w 2002 r. 45 proc., a w 2001 r. 51 proc.
Spadek przychodów z reklam jest konsekwencją ogólnego kryzysu na rynku reklamy w Polsce. W ub.r. wartość cennikowa sprzedanych reklam (bez uwzględnienia upustów) w prasie ogólnopolskiej wyniosła 610,9 mln zł, o 5 proc. mniej niż rok wcześniej.
"Rzeczpospolita" utrzymała drugą pozycję wśród ogólnokrajowych dzienników pod względem przychodów z reklam. Mniejsze wpływy z reklamy zrekompensował wzrost wpływów ze sprzedaży "Rzeczpospolitej". Wyniosły one w ub.r. 90,35 mln zł - prawie 8,4 proc. więcej niż w 2002 r.
Na koniec 2003 r. spółka zatrudniała 542 osoby, o 8 więcej niż rok wcześniej. Wzrost zatrudnienia był m.in. konsekwencją utworzenia we wrześniu 2003 r. warszawskiego dodatku "Rz".
Sprawozdanie finansowe Presspubliki zostało zbadane przez firmę Ernst & Young, która nie zgłosiła do niego żadnych zastrzeżeń.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki Presspubliki