Dziennikarze o PR sieci handlowych
Za najbardziej użyteczne i cenne działanie PR dziennikarze uznali organizowanie przez sieci handlowe konferencji prasowych.
Wynika z badania "Sieci handlowe w opinii dziennikarzy" zrealizowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Szczególnie dobrze wspominano konferencję dla dziennikarzy organizowaną przez Metro w Duseldorfie oraz kampanię promocyjną sieci Biedronka i otwarcie sklepu Piotr i Paweł połączone ze spotkaniem z dziennikarzami.
Za oryginalne działania piarowe ostatniego roku dziennikarze uznali otwarcie sklepów Media Markt i Saturn, którym towarzyszyła duża promocja. Wymienili także otwarcie sklepu sieci Ahold, któremu towarzyszyła akcja fotograficzna. Wśród oryginalnych działań piarowych pojawiła się także kampania reklamowa sieci Biedronka oraz akcja zbierania zużytych baterii przez sieć Tesco. Wielu respondentów nie odpowiedziało jednak na to pytanie, gdyż nie umiało przypomnieć sobie takich działań PR, które uznaliby za oryginalne lub niepowtarzalne.
Za działania sieci handlowych mające największy oddźwięk wśród konsumentach dziennikarze uznali działania promocyjne, takie jak np. reklama telewizyjna sieci Biedronka, oraz reklama na billbordach sieci Media Markt, które przez swoją oryginalność zapadły w pomięć konsumentów. Tesco było chwalone przez dziennikarzy za kampanię promującą polskie produkty. Według badanych oddźwięk wśród konsumentów wywołały także akcje organizowane przez sieci np. akcja organizowania pomocy dla ofiar tsunami organizowana przez sieć Metro.
Badanie "Sieci handlowe w opinii dziennikarzy" zostało przeprowadzone metodą wywiadów standaryzowanych w połowie 2005 roku na próbie N=30 dziennikarzy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący z sieciami handlowymi branży FMCG i DIY. Odsetek wszystkich dziennikarzy zajmujących się tą tematyka jest szacowany na około 80-100 osób.
źródło: piar.pl
Dołącz do dyskusji: Dziennikarze o PR sieci handlowych