Email marketing w Polsce: najczęściej otwierane wiadomości o nieruchomościach
Ponad 57 proc. użytkowników otwiera maile z reklamami na temat nieruchomości. Współczynnik wypisów najwyższy jest w branży agencji marketingowych i wynosi 0,49 proc. - pokazuje analiza firmy GetResponse.
Największy współczynnik otwarć eksperci GetResponse odnotowują w branży nieruchomości (57,37 proc.), sztuki i rozrywki (48,32 proc.) i usług prawnych (46,74 proc.). Najmniejszy zaś, z ofertami turystycznymi (16,07 proc.) oraz usługami finansowymi (9,7 proc.). Średni współczynnik otwarć wiadomości dla rynku polskiego email marketingu wynosi 26,29 proc.
Najwięcej wypisów z bazy wysyłek emaili dotyczy branży marketingowej (0,49 proc.). Następne w kolejności są branże motoryzacyjna (0,34 proc.), usług prawnych, e-marketigu i e-commerce (po 0,31 proc.). Dla wszystkich branż w Polsce odsetek ten wynosi 0,21 proc.
Skuteczne autorespondery
W podziale na poszczególne rodzaje wiadomości, najczęściej otwierane są autorespondery (42,62 proc.). Dużo gorsze wyniki notują newslettery (24,97 proc.) oraz kanały RSS (14,77 proc.). W wypadku autoresponderów odnotować może również najwyższy współczynnik kliknięć (9,04 proc.), ale i wypisów (0,42 proc.).
Email marketing najskuteczniejszy na początku tygodnia
Z analizy GetResponse wynika, że najwyższe współczynniki otwarć wiadomości, powyżej 25 proc., odnotować można od poniedziałku do środy. Z kolei w drugiej części tygodnia zwyżkuje współczynnik kliknięć.
Analiza „Email marketing w Polsce w liczbach” została przeprowadzona przez firmę GetResponse w okresie od stycznia do kwietnia 2018 roku. W pełnej wersji raportu znajdują się porównania danych z Polski i ze świata. Badanie ma na celu wsparcie marketerów i przedsiębiorstw m.in. w zakresie analizy strategicznego podejścia do email marketingu, zdobycia wiedzy dotyczącej najlepszych praktyk w email marketingu, zwłaszcza przy ekspansji globalnej i pracy w międzynarodowym środowisku, kiedy wysyła się wiadomości do klientów z całego świata.
Dołącz do dyskusji: Email marketing w Polsce: najczęściej otwierane wiadomości o nieruchomościach