eMarketer: 8,4 mld USD na mobilną reklamę w 2012 r.
W 2012 roku globalne wydatki na mobilną reklamę zwiększyły się ponad dwukrotnie - szacuje firma eMarketer.
Z danych eMarketera wynika, że w zeszłym roku na mobilną reklamę na świecie wydano 8,41 miliarda dolarów - o 105,8 proc. więcej niż w roku 2011 (4,08 mld USD).
Firma prognozuje, że w kolejnych latach tempo wzrostu będzie maleć, ale utrzyma się na dwucyfrowym poziomie. W 2016 roku rynek ma osiągnąć wartość blisko 37 miliardów dolarów.
W ujęciu geograficznym, w 2012 roku najszybciej nakłady na mobilną reklamę rosły w Ameryce Północnej (+212,9 proc.), a następnie na Bliskim Wschodzie i w Afryce (+100 proc.), Europie Zachodniej (+95 proc.), Europie Wschodniej (+93,5 proc.), Ameryce Łacińskiej (+86 proc.) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (+40 proc.).
Również w Ameryce Północnej odnotowano największy poziom wydatków na mobilną reklamę - blisko 4 miliardy dolarów. Pod tym względem kolejne były: region Azji i Pacyfiku (2,7 mld USD), Europa Zachodnia (1,6 mld USD), Ameryka Łacińska (79,2 mln USD), Europa Wschodnia (70,4 mln USD) oraz region Bliskiego Wschodu i Afryki (7,1 mln USD).
Dołącz do dyskusji: eMarketer: 8,4 mld USD na mobilną reklamę w 2012 r.