Eska na czele sieci radiowych. ZET Chilli o 200 proc. do góry
W okresie od marca do maja br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce znalazła się Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało ZET Chilli, zaś najwięcej straciło Plus - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do maja 2015 roku udział słuchania sieci radiowej Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 7,6 proc., czyli o 4,11 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5,2 proc. (bez zmian).
Ostatnią lokatę podium zajęły Złote Przeboje (3,4 proc. udziału; spadek o 8,11 proc.).
Tuż za podium znalazło się RMF MAXX. Stacja ta odnotowała jednak stratę słuchalności o 20,59 proc. do 2,7 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Plus, które zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 23,81 proc. do 1,6 proc.
Natomiast największy wzrost, wynoszący 200 proc. do 0,3 proc., odnotowało ZET Chilli, które w rankingu zajęło dziewiątą lokatę - ostatnią. W lutym br. stacja ta przejęła częstotliwość Antyradia.
Warto dodać, że na ósmej lokacie uplasowało się Rock Radio z wynikiem 0,6 proc., o 20 proc. wyższym niż rok wcześniej, gdy stacja nazywała się Roxy FM. Rozgłośnia zmieniła nazwę od lutego ub.r. stając się stacją rockową (dowiedz się więcej).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | marzec 2010 : maj 2010 | marzec 2011 : maj 2011 | marzec 2012 : maj 2012 | marzec 2013 : maj 2013 | marzec 2014 : maj 2014 | marzec 2015 : maj 2015 |
ESKA | 7,0% | 7,9% | 7,8% | 7,8% | 7,4% | 7,6% |
Audytorium 17 | 5,3% | 5,7% | 5,3% | 5,2% | 5,2% | 5,2% |
Złote Przeboje | 2,7% | 2,9% | 3,3% | 3,3% | 3,7% | 3,4% |
RMF MAXXX | 3,1% | 3,5% | 3,3% | 3,1% | 3,3% | 2,7% |
PLUS | 0,9% | 0,8% | 0,8% | 1,7% | 2,3% | 1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) | 1,2% | 1,1% | 0,9% | 1,0% | 1,0% | 1,1% |
WAWA | 0,6% | 0,7% | 0,8% | 1,0% | 0,8% | 0,9% |
ROCK RADIO | 0,2% | 0,2% | 0,3% | 0,4% | 0,5% | 0,6% |
ZET CHILLI | - | - | - | - | 0,1% | 0,3% |
Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | marzec 2014 : maj 2014 | czerwiec 2014 : sierpień 2014 | wrzesień 2014 : listopad 2014 | grudzień 2014 : luty 2015 | marzec 2015 : maj 2015 |
ESKA | 7,3% | 7,4% | 8,3% | 7,8% | 7,6% |
Audytorium 17 | 5,2% | 4,6% | 5,7% | 5,3% | 5,2% |
Złote Przeboje | 3,7% | 3,6% | 3,1% | 3,4% | 3,4% |
RMF MAXXX | 3,4% | 3,2% | 3,5% | 3,1% | 2,7% |
PLUS | 2,1% | 2,0% | 2,3% | 2,1% | 1,6% |
ZET GOLD (do czerwca ub.r. Planeta FM) | 1,3% | 1,1% | 1,1% | 1,2% | 1,1% |
WAWA | 0,8% | 0,7% | 0,8% | 0,6% | 0,9% |
ROCK RADIO | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,6% |
ZET CHILLI | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,3% |
N= | 21 068 | 21 075 | 21 101 | 20 917 | 21 042 |
Dołącz do dyskusji: Eska na czele sieci radiowych. ZET Chilli o 200 proc. do góry