SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eska z największym spadkiem słuchalności. Rośnie Radio Plus i RMF Maxxx

Na czele słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce utrzymała się Eska, która zanotowała jednak największy spadek w zestawieniu. Z kolei liderem wzrostów było Radio Plus - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown.

W okresie od marca do maja br. udział w rynku sieci radiowej Radio Eska wśród słuchaczy w wieku od 15 do 75 lat wyniósł 6,7 proc., czyli o 0,9 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z badania Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Audytorium 17, skupiające 17 rozgłośni radia publicznego z udziałem wynoszącym 5 proc., po spadku o 0,2 pkt. proc.

Na ostatniej lokacie podium z udziałem na poziomie 3,2 proc. uplasowały się Złote Przeboje (w dół o 0,2 pkt. proc.). Oczko niżej znalazło się Radio Maxxx (+ 0,3 pkt. proc. do 3 proc. udziału).

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełnia Radio Plus, które zanotowało udział na poziomie 2 proc. Wynik tej rozgłośni zwiększył się o 0,4 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

marzec 2011 : maj 2011

marzec 2012 : maj 2012

marzec 2013 : maj 2013

marzec 2014 : maj 2014

marzec 2015 : maj 2015

marzec 2016 : maj 2016

ESKA

7,9%

7,8%

7,8%

7,4%

7,6%

6,7%

Audytorium 17

5,7%

5,3%

5,2%

5,2%

5,2%

5,0%

Złote Przeboje

2,9%

3,3%

3,3%

3,7%

3,4%

3,2%

RMF MAXXX

3,5%

3,3%

3,1%

3,3%

2,7%

3,0%

PLUS

0,8%

0,8%

1,7%

2,3%

1,6%

2,0%

WAWA

0,7%

0,8%

1,0%

0,8%

0,9%

1,0%

ZET Gold

1,1%

0,9%

1,0%

1,0%

1,1%

0,8%

Radio POGODA

-

-

-

-

0,7%

0,5%

ZET Chilli

-

-

-

0,1%

0,3%

0,3%

ROCK Radio

-

-

-

-

0,4%

0,3%

Dane o rynku sieci radiowych w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

marzec 2015 : maj 2015

czerwiec 2015 : sierpień 2015

wrzesień 2015 : listopad 2015

grudzień 2015 : luty 2016

marzec 2016 : maj 2016

ESKA

7,6%

7,2%

6,8%

6,7%

6,7%

Audytorium 17

5,2%

4,9%

5,3%

5,0%

5,0%

Złote Przeboje

3,4%

3,2%

3,1%

2,8%

3,2%

RMF MAXXX

2,7%

3,4%

3,1%

2,9%

3,0%

PLUS

1,6%

1,9%

2,1%

1,9%

2,0%

WAWA

0,9%

1,0%

1,2%

1,2%

1,0%

ZET Gold

1,1%

1,0%

0,8%

0,8%

0,8%

Radio POGODA

0,7%

0,6%

0,6%

0,6%

0,5%

ZET Chilli

0,3%

0,4%

0,3%

0,3%

0,3%

ROCK Radio

0,4%

0,3%

0,2%

0,3%

0,3%

N=

21 042

20 967

21 020

20 996

20 993

Dołącz do dyskusji: Eska z największym spadkiem słuchalności. Rośnie Radio Plus i RMF Maxxx

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ZetK
Ciekawe, czy radiową Eskę zamkną jak tą telewizyjną, czy będą ratować wyniki poprzez uzupełnianie playlisty disco polo jak w chyba już każdym produkcie ZPRów? Obstawiam to drugie. W każdym razie wiatr zmian tam niebawem zawieje...
odpowiedź
User
Nikc
Brakuje mi w takich zestawieniach informacji o zasięgu poszczególnych stacji. Wtedy dopiero mamy skalę porównawczą. Bo jeśli ktoś ma 4 stacje i 0,3%, a ktoś 40 stacji i 6,7%, to trudno porównywać 0,3% do 6,7% bez wzięcia pod uwagę wspomnianej skali. Często może się okazać, że ktoś, kto teoretycznie ma w tabelce niższą słuchalność, proporcjonalnie ma wyniki znacznie lepsze.
odpowiedź
User
do Nikc
ale tym sposobem Radio VOX FM przegoniłoby Zetkę, a dla reklamodawców liczy się zasięg, bez względu na to jaki rozgłośnia radiowa ma zasięg techniczny,
odpowiedź