SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wysokie pozycje Canal+ i Polsat Box w europejskim rankingu operatorów

Europejskie Obserwatorium Audiowizualne opublikowało raport na temat europejskiego rynku telewizji i serwisów streamingowych. Warner Bros. Discovery jest liderem pod względem liczby kanałów. W rankingu dotyczącym bazy abonenckiej wysokie miejsca zajęły Grupa Canal+ i Cyfrowy Polsat. W streamingu wygrywa Netflix.

Anteny satelitarne Anteny satelitarne

EOA to organizacja działająca od 1992 roku przy Radzie Europy. Co jakiś czas dostarcza raportów na temat kondycji rynku i trendów panujących na całym kontynencie.  W styczniowym raporcie porównała m.in. grupy mediowe pod względem liczby kanałów telewizyjnych. Dane z tej części pochodzą z maja 2022 roku.

Pierwsze miejsce przypadło Warner Bros. Discovery, czyli właścicielowi TVN, HBO, Eurosportu, Discovery czy TLC. Firma miała podczas przygotowywania raportu 360 kanałów. Na kolejnych pozycjach uplasowali się: Paramount Global (właściciel m.in. MTV, Nickelodeon, Comedy Central, Paramount Network) z 203 stacjami, Comcast (Sky) ze 172 kanałami, Disney (130) i Canal+ (113). BBC i AMC Networks mają po 70 kanałów. Ostatnie, dwudzieste miejsce w rankingu zajął Cyfrowy Polsat z 29 stacjami.

Najwięksi operatorzy płatnej telewizji w Europie

Inne zestawienie dotyczy wielkości bazy abonenckiej dostawców płatnej telewizji. W takie usługi coraz więcej inwestują operatorzy telekomunikacyjni, więc pierwsze miejsce przypadło firmie Vodafone z 19,872 mln abonentów. Na drugim znalazł się Comcast, właściciel m.in. platform cyfrowych Sky w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech (19,004 mln). Kolejne miejsca przypadły: Orange (11,634 mln), Grupie Canal+ (9,068 mln).

Cyfrowy Polsat, który od września 2021 roku działa pod marką Polsat Box, zajął dwunastą pozycję w rankingu z 4,031 mln klientów. Dane pochodzą z końca 2021 roku.

Właściciel Sky najlepiej poradził sobie pod względem przychodów w tym czasie (17,151 mld euro). Przychody Netfliksa wyniosły 7,491 mld euro, natomiast Grupy Canal+ 5,770 mld euro. Disney uplasował się na 8 miejscu z 4,201 mld euro przychodów, a Warner Bros. Discovery na 10 z 3,691 mld euro. Przychody Amazon Prime Video w Europie wyniosły 2,085 mld euro.

Ponad 68 mln subskrybentów Netfliksa w Europie

W raporcie oceniono też popularność serwisów streamingowych pod względem subskrypcji. W Europie, podobnie jak i na całym świecie, pod tym względem wygrywa Netflix z z 68,534 mln klientów (na całym świecie ma ich 231 mln).

Kolejne miejsca zajęły Amazon Prime Video (42,565 mln), Disney (42,565 mln), Warner Bros. Discovery (23,400 mln), Apple (6,503), DAZN (4,514 mln).

Grupa Canal+ uplasowała się dopiero na 14 miejscu z 1,431 mln subskrybentów, a Cyfrowy Polsat na 16 pozycji z 1,401 mln. Dane także pochodzą z 2021 roku, więc nie uwzględniają na przykład Disney+, który w Europie Środkowo-Wschodniej ruszył dopiero w czerwcu 2022 roku.

Na wysoki wynik Warner Bros. Discovery może mieć wpływ HBO Go, które działało przed uruchomieniem HBO Max, a także Player. Z nieoficjalnych informacji wynika, że w marcu 2022 roku miał 1,5 mln subskrybentów.

Wielu tradycyjnych operatorów płatnej telewizji w ostatnich latach uruchomiło własne serwisy streamingowe. W rankingu obejmującym zarówno subskrypcje, jak i abonamenty również wygrywa Netflix z 68,534 mln klientów.

Dalej znalazły się: Amazon Prime Video (42,565 mln), Disney (23,400), Grupa Canal+ (10,499 mln), Warner Bros. Discovery (8,974 mln), Apple (6,503 mln),  Cyfrowy Polsat (5,432 mln), Viaplay (4,532 mln) i DAZN (4,514 mln).

Dołącz do dyskusji: Wysokie pozycje Canal+ i Polsat Box w europejskim rankingu operatorów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Sukces Solorza to satelity bez barier, większość Polonii posiada dekoder a w PL nie jest.
odpowiedź
User
D-
Liczba kanałów to nie wszystko, co dobitnie widać po patologicznym wręcz rynku w Polsce. Większość kanałów (niby płatnych/kodowanych) przerywa programami reklamami i niczym nie różni się od kanałów ogólnodostępnych. Do tego ich poziom jest przeraźliwie niski. Skoro jest tak dobrze, to czemu większość młodych ludzi przesiadło się dziś na płatne VOD?

Co do Discovery - ta marka skończyła się 15-20 lat temu. Dziś to tylko echo dawnej świetności. Kiedyś Discovery kojarzyło się z ciekawymi programami naukowymi, niezłymi programami o tematyce historycznej czy podróżniczej. Dzisiaj to głównie głupkowate reality (na szczęście w serwisach VOD można jeszcze obejrzeć dobre dokumenty, patrz platforma ARTE).
odpowiedź