SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook przywraca reklamy polityczne w USA

Facebook znosi tymczasowy zakaz reklamy politycznej i społecznej w Stanach Zjednoczonych, który wprowadził na swoich platformach po wyborach prezydenckich w listopadzie ub.r.

Kandydaci polityczni, ugrupowania polityczne i inni od czwartku będą mogli umieszczać reklamy na Facebooku i Instagramie - zapowiedział Facebook na swoim blogu.

Ograniczenie dotyczące reklamy politycznej, które wprowadzono po listopadowych wyborach prezydenckich w USA, było jednym z wielu środków, jakie Facebook zastosował w 2020 roku w ramach walki z dezinformacją, nadużyciami wokół wyborów i sianiem chaosu - piszą agencje Reuters i AP.

Facebook wstrzymał amerykańskie reklamy polityczne, gdy zakończyły się listopadowe wybory; było to rozszerzenie wcześniejszego ograniczenia na nowe reklamy polityczne w tygodniu poprzedzającym dzień głosowania 3 listopada. Wtedy Facebook zakomunikował, że zakaz będzie tymczasowy, ale nie sprecyzował, do kiedy będzie obowiązywał.

- Słyszeliśmy wiele opinii na ten temat i dowiedzieliśmy się więcej o reklamach politycznych i wyborczych w tym cyklu wyborczym - poinformował w środę gigant cyfrowy na swoim blogu. Firma planuje w najbliższych miesiącach "przyjrzeć się bliżej, jak te reklamy działają na jej platformie, aby zobaczyć, gdzie konieczne są dalsze zmiany".

Wcześniej w środę, Komitet ds. kampanii wyborczych Demokratów do Kongresu (DCCC) i Komitet ds. kampanii wyborczych do Senatu (DSCC) wydały oświadczenie krytykujące Facebooka za to, że nie określił konkretnej daty zakończenia zakazu, argumentując, że zamrożenie reklam sprawia, iż sztabom i organizacjom trudniej jest dotrzeć do wyborców.

Reklamy polityczne znów w Google, na stałe zniknęły z Twittera

Twitter zakazał reklam politycznych na stałe od 22 listopada ub.r. - Uważamy, że zasięg przekazu politycznego powinien być zdobywany, a nie kupowany - uzasadnił szef portalu Jack Dorsey.

Z kolei Google, należący do koncernu Alphabet, zniósł swój zakaz reklam politycznych w grudniu, ale przywrócił go po ataku 6 stycznia na Kapitol zwolenników ówczesnego prezydenta USA Donalda Trumpa. Firma ponownie zniosła ten zakaz w zeszłym tygodniu.

Jak pisze Reuters, demokratyczni i republikańscy stratedzy argumentowali, że takie zakazy były zbyt szerokie i nie zdołały zwalczyć problemu dezinformacji na platformach internetowych.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

Dołącz do dyskusji: Facebook przywraca reklamy polityczne w USA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl