“Fakt” poszerza zasięg o Biedronkę i Lidla
Dziennik “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) od tego miesiąca jest sprzedawany jest w sklepach sieci dyskontów Biedronka i Lidl. Tytuł można nabyć łącznie w ponad 40 tys. punktów sprzedaży prasy w Polsce.
Biedronka i Lidl od kilku lat sprzedają wybrane tytuły prasowe - początkowo oferta była skromna, potem została poszerzona. Teraz dołączył do nich też dziennik “Fakt”. Tytuł można nabyć w kioskach, salonach prasowych, w placówkach Poczty Polskiej, na stacjach benzynowych oraz w innych sieciach handlowych.
- Wiele tytułów zostało ostatnio zamkniętych lub ograniczono ich zasięgi, ale „Fakt” ciągle umacnia swoją pozycję na rynku. Nie tylko nie ograniczamy zasięgu, ale pracujemy także nad jego zwiększeniem - mówi Rafał Kamiński, dyrektor działu handlowego i e-commerce w Ringier Axel Springer Polska. - “Fakt” jest dostępny w ponad 40 tys. punktów sprzedaży, obecnie pracujemy nad dalszym zwiększaniem dostępności w kluczowych sieciach handlowych - dodaje Kamiński.
“Fakt” na czele sprzedaży dzienników
Wydawca informuje, że udział dziennika w rynku sprzedaży dzienników ogólnopolskich wzrósł rok do roku i wynosi obecnie 38,3 proc. Było to możliwe, bo cały czas spada sprzedaż wszystkich dzienników drukowanych. “Fakt” od kilkunastu lat jest tytułem codziennym z największą sprzedażą w Polsce.
W 2022 roku średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 138 160 egz. Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 80 433 egz. zajął „Super Express”. Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 48 133 egz.
Z danych PBC za IV kw. wynika, że „Fakt” jest liderem z sprzedaży w dziewięciu województwach: śląskim, wielkopolskim, małopolskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim, pomorskim, lubelskim, warmińsko-mazurskim oraz podlaskim.
Dziennik w listopadzie ub.r. zrezygnował z regionalnie mutowanych stron w większości regionów. Takie strony pozostały tylko w czwartkowych i piątkowych wydaniach tabloidu w Katowicach i Poznaniu. Miało to związek ze zwolnieniami grupowymi w wydawnictwie.
Dołącz do dyskusji: “Fakt” poszerza zasięg o Biedronkę i Lidla