„Fakty po Mitach” bez pełnej dystrybucji i z niższą od zakładanej sprzedażą. Ruszyła zbiórka na rozwój
Ogólnopolski tygodnik „Fakty po Mitach” (Mediator - Jan Dariusz Cychol) zainicjował internetową zbiórkę na rozwój i kampanię reklamową pisma. - Sprzedaż rośnie wolniej, niż się spodziewaliśmy - mówi nam redaktor naczelny i wydawca, Dariusz Cychol. Tygodnik nie porozumiał się z jednym z kolporterów co do dystrybuowania, co również wpływa na niższą sprzedaż.
Pismo zaczęło ukazywać się we wrześniu br., stworzone przez byłych dziennikarzy tygodnika „Fakty i Mity”, który w lipcu br. przestał się ukazywać po dwudziestu latach. Na rynku ukazał się właśnie dziewiąty numer nowego tygodnika - a chwilę wcześniej redakcja rozpoczęła zbiórkę w internecie na jego reklamowanie i rozwijanie. - Mamy się nieźle. Nie chcę operować liczbami bezwzględnymi, ale osiągnęliśmy próg rentowności. Zważywszy, że wprowadziliśmy na rynek ogólnopolski tygodnik opinii bez inwestycji w kampanię reklamową, uznaję to za sukces - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Cychol.
Dlaczego redakcja rusza ze zbiórką? – Sprzedaż nam rośnie, ale wolniej niż się tego spodziewaliśmy. Mamy pieniądze na działalność, lecz brak funduszy na rozwój, w tym m.in. na przeprowadzenie kampanii informacyjnej i reklamowej. Do końca zbiórki zostało jeszcze 6 tygodni i mam nadzieję, że akcja „ruszy z kopyta”. Ale jesteśmy w swych marzeniach pokorni; zobaczymy – dodaje Cychol. Jako cel wydawnictwo postawiło sobie zebranie 50 tys. zł. Na razie na liczniku zbiórki jest niewiele ponad 3,2 tys. zł (po niemal dwóch tygodniach zbierania).
„Fakty po Mitach” dystrybuowane są w kraju przez Kolportera i Ruch. - Jesteśmy poza siecią Garmond Press. Po prostu zaproponowali nam warunki zaporowe i nie byli zainteresowani rozmowami o nich. Od dwóch tygodni jesteśmy też dostępni w sprzedaży elektronicznej poprzez platformy e-kiosk i Nexto. Wprowadziliśmy prenumeratę redakcyjną, a od stycznia mamy nadzieję wejść w system prenumeraty Ruchu i Poczty Polskiej - zapowiada Dariusz Cychol.
Dołącz do dyskusji: „Fakty po Mitach” bez pełnej dystrybucji i z niższą od zakładanej sprzedażą. Ruszyła zbiórka na rozwój
Do dna.