„Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna
Teleturniej „Familiada” w okresie od stycznia do drugiej połowy maja br. miał gorsze wyniki oglądalności i niższe wpływy z reklam niż rok wcześniej. Jednak nadal jest liderem w swoim paśmie, zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.
W okresie od 1 stycznia do 20 maja br. „Familiadę” oglądało średnio 2,44 mln widzów, a TVP 2 w czasie nadawania teleturnieju (soboty i niedziele w paśmie popołudniowym, najczęściej o 14.00) osiągnęła 25,79 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 14,67 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Tegoroczne odcinki „Familiady” miały mniej widzów niż odcinki nadawane w analogicznym okresie ubiegłego roku (od 1 stycznia do 22 maja). Wtedy teleturniej oglądało 2,71 mln widzów przy udziale wynoszącym 27,59 proc. w grupie 4+ oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej.
Rok | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2012 | 2438665 | 25,79% | 14,67% |
2011 | 2710651 | 27,59% | 17,29% |
W paśmie nadawania „Familiady” TVP 2 była zdecydowanym liderem rynku. Druga była TVP 1 z wynikiem na poziomie 11,46 proc., trzeci - Polsat (9,91 proc.), a czwarta - TVN (8,43 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była liderem, jednak już z nie tak dużą przewagą nad innymi stacjami.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2-Familiada | 2438665 | 25,79% | 14,67% |
TVP 1 | 1083695 | 11,46% | 10,85% |
Polsat | 937534 | 9,91% | 12,45% |
TVN | 796839 | 8,43% | 11,45% |
Najchętniej oglądany odcinek teleturnieju w tym roku wyemitowano 2 lutego br. - zgromadził on przed telewizorami 4,04 mln widzów przy udziałach 31,62 proc. w grupie ogólnej i 19,17 proc. w grupie 16-49. Barierę 4 mln oglądających przekroczyły tylko dwa odcinki.
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
05-02-2012 | 4036969 | 31,62% | 19,17% |
08-01-2012 | 4017819 | 31,46% | 20,18% |
12-02-2012 | 3927178 | 32,90% | 18,18% |
29-01-2012 | 3472586 | 28,91% | 16,89% |
01-04-2012 | 3144397 | 25,95% | 14,46% |
„Familiadę” oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 50 i więcej lat, mieszkańcy wsi i małych miast oraz z wykształceniem podstawowym.
Profil widowni | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 39,18% | 82 |
Kobiety | 60,82% | 117 | |
Wiek | 4-9 | 1,38% | 23 |
10-15 | 1,91% | 29 | |
16 - 19 | 1,76% | 32 | |
20 - 24 | 3,10% | 40 | |
25 - 29 | 2,70% | 30 | |
30 - 34 | 2,87% | 35 | |
35 - 39 | 2,74% | 37 | |
40 - 44 | 4,26% | 66 | |
45 - 49 | 4,73% | 71 | |
50 - 54 | 10,75% | 134 | |
55 - 59 | 12,28% | 157 | |
60+ | 51,52% | 250 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,15% | 115 |
< 50 tys. | 27,20% | 116 | |
50-100 tys. | 7,27% | 88 | |
100-200 tys. | 5,64% | 74 | |
> 200 tys. | 14,75% | 69 | |
Zawód | Top management | 3,55% | 36 |
Pracownicy średniego szczebla | 7,30% | 47 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 15,08% | 80 | |
Emeryci | 60,23% | 239 | |
Inni | 13,84% | 45 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 59,02% | 146 |
Średnie | 29,77% | 92 | |
Wyższe | 7,91% | 54 | |
Inne | 3,29% | 26 |
Wpływy z reklam „Familiady” w br. wyniosły 63 mln zł brutto i były niższe rok temu, kiedy osiągnęły poziom 102 mln zł.
Teleturniej „Familiada” emitowany jest na antenie TVP 2 od 1994 roku. Program prowadzi Karol Strasburger, a jego producentem jest firma Astro, należąca do Ryszarda Krajewskiego. W tym roku po raz pierwszy format nie będzie miał w wakacje premierowych odcinków (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna
nawet tego nie potrafili
wymyślić na Woronicza:-) prostacka telewizja,
prostackie programy :-)