SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna

Teleturniej „Familiada” w okresie od stycznia do drugiej połowy maja br. miał gorsze wyniki oglądalności i niższe wpływy z reklam niż rok wcześniej. Jednak nadal jest liderem w swoim paśmie, zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej.

W okresie od 1 stycznia do 20 maja br. „Familiadę” oglądało średnio 2,44 mln widzów, a TVP 2 w czasie nadawania teleturnieju (soboty i niedziele w paśmie popołudniowym, najczęściej o 14.00) osiągnęła 25,79 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 14,67 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Tegoroczne odcinki „Familiady” miały mniej widzów niż odcinki nadawane w analogicznym okresie ubiegłego roku (od 1 stycznia do 22 maja). Wtedy teleturniej oglądało 2,71 mln widzów przy udziale wynoszącym 27,59 proc. w grupie 4+ oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej.

RokWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
2012243866525,79%14,67%
2011271065127,59%17,29%


W paśmie nadawania „Familiady” TVP 2 była zdecydowanym liderem rynku
. Druga była TVP 1 z wynikiem na poziomie 11,46 proc., trzeci - Polsat (9,91 proc.), a czwarta - TVN (8,43 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka także była liderem, jednak już z nie tak dużą przewagą nad innymi stacjami.

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP2-Familiada243866525,79%14,67%
TVP 1108369511,46%10,85%
Polsat9375349,91%12,45%
TVN7968398,43%11,45%


Najchętniej oglądany odcinek teleturnieju w tym roku wyemitowano 2 lutego br. - zgromadził on przed telewizorami 4,04 mln widzów przy udziałach 31,62 proc. w grupie ogólnej i 19,17 proc. w grupie 16-49. Barierę 4 mln oglądających przekroczyły tylko dwa odcinki.

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
05-02-2012403696931,62%19,17%
08-01-2012401781931,46%20,18%
12-02-2012392717832,90%18,18%
29-01-2012347258628,91%16,89%
01-04-2012314439725,95%14,46%


„Familiadę” oglądają głównie kobiety
, widzowie w wieku 50 i więcej lat, mieszkańcy wsi i małych miast oraz z wykształceniem podstawowym.

Profil widowni ADH %AFF
PłećMężczyźni39,18%82
Kobiety60,82%117
Wiek 4-91,38%23
 10-151,91%29
16 - 191,76%32
20 - 243,10%40
25 - 292,70%30
30 - 342,87%35
35 - 392,74%37
40 - 444,26%66
45 - 494,73%71
50 - 5410,75%134
55 - 5912,28%157
60+51,52%250
Wlk. miastaWieś45,15%115
< 50 tys.27,20%116
50-100 tys.7,27%88
100-200 tys.5,64%74
> 200 tys.14,75%69
ZawódTop management3,55%36
Pracownicy średniego szczebla7,30%47
Pracownicy fizyczni i rolnicy15,08%80
Emeryci60,23%239
Inni13,84%45
WykształceniePodstawowe59,02%146
Średnie29,77%92
Wyższe7,91%54
Inne3,29%26


Wpływy z reklam „Familiady” w br. wyniosły 63 mln zł brutto i były niższe rok temu, kiedy osiągnęły poziom 102 mln zł.

Teleturniej „Familiada” emitowany jest na antenie TVP 2 od 1994 roku. Program prowadzi Karol Strasburger, a jego producentem jest firma Astro, należąca do Ryszarda Krajewskiego. W tym roku po raz pierwszy format nie będzie miał w wakacje premierowych odcinków (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: „Familiada” straciła widzów, ale nadal jest bezkonkurencyjna

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
porca miseria
I gdzie by ta halabarda grała gdyby nie istniała Familiada?
odpowiedź
User
ekspert
żenada
odpowiedź
User
milkbar
Przecież to jest format ta "Familiada"
nawet tego nie potrafili
wymyślić na Woronicza:-) prostacka telewizja,
prostackie programy :-)
odpowiedź