Festiwal w Opolu stracił 900 tys. widzów, ale Jedynka pozostała liderem
Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało w TVP1 średnio 2,83 mln widzów, o 890 tys. mniej niż ubiegłoroczną edycję widowiska. Jednak stacja w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 2,92 mln zł.
51. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2014 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 6 do 8 czerwca br. Średnia widownia trzydniowej imprezy wyniosła w Jedynce 2,83 mln osób. Przełożyło się to na 28,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 22,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Imprezę równolegle oglądać można było na antenie TVP Polonia, gdzie śledziło ją 142 tys. osób (miała odpowiednio 1,42 proc. i 1,31 proc. udziału). Warto dodać, iż przez przynajmniej jedną minutę muzyczne widowisko śledziło przed telewizorami ponad 18 mln widzów.
Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęły nadane w sobotę „SuperJedynki”. Ich widownia w TVP1 uplasowała się na poziomie 3,96 mln osób. Drugie miejsce należało do piątkowych „SuperPremier” - miały one 3,66 mln widzów.
Topowe koncerty 51. KFPP Opole 2014
51. KFPP Opole 2014 | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Data | Start | Koniec | AMR | SHR % |
OPOLE 2014 - SUPERJEDYNKI | 07-06-2014 | 20:30 | 23:16 | 3 960 432 | 33,69% |
OPOLE 2014 - SUPERPREMIERY | 06-06-2014 | 20:30 | 22:46 | 3 658 503 | 26,83% |
OPOLE 2014-25 LAT WOLNOSC KOCHAM I ROZUMIEM - CZ.1 | 08-06-2014 | 20:31 | 22:21 | 3 313 365 | 23,09% |
Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej zgromadziła o 890 tys. widzów mniej. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 3,72 mln osób, co przełożyło się na odpowiednio 36,57 proc. i 27,99 proc. udziału (więcej na ten temat).
Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł już tylko 9,03 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: Polsat (7,79 proc.) i TVP2 (6,28 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 - 51. KFPP Opole 2014 | 2 831 211 | 28,33% | 22,56% |
TVN | 902 489 | 9,03% | 11,55% |
Polsat | 778 155 | 7,79% | 8,55% |
TVP2 | 627 422 | 6,28% | 6,69% |
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 2,92 mln zł. Przed rokiem były one zdecydowanie wyższe - uplasowały się na poziomie 7,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
51. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat tydzień wcześniej festiwal TOPtrendy 2014. Średnio oglądało go bowiem 2,62 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,76 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 24,36 proc. (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu stracił 900 tys. widzów, ale Jedynka pozostała liderem