SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Forbes Women Polska” z nieheteronormatywnymi liderkami biznesu na okładce

Na okładce lutowo-marcowego wydania magazynu „Forbes Women Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zagościły liderki biznesu, które w pracy otwarcie mówią o swojej nieheteronormatywnej orientacji. Wydawnictwo podkreśla, że to zapewne pierwsza taka okładka w historii polskiej prasy biznesowej. Wydanie w kioskach ukazuje się w czwartek.

W wywiadzie dla magazynu liderki są pytane o to, jak i dlaczego dokonały coming outu w pracy, czy i jaki miało to wpływ na ich karierę. Na czym polega podwójny szklany sufit? Jak możliwość otwartego mówienia o sobie wpływa na pracowników i firmę – czy to kwestia etyczna, czy biznesowa, jak w praktyce firmy w Polsce realizują politykę D&I wobec grup LGBT+.

Na okładce znalazły się Bianka Siwińska (prezeska Perspektywy Women in Tech), Kinga Nowakowska (członkini zarządu Grupy Capital Park), Maja Zabawska (Partnerka w Deloitte Doradztwo Podatkowe), Joanna Pastor (senior manager, Software & Platforms Accenture) i Agnieszka Kulikowska (starsza partnerka Page Executive, członkini zarządu Michael Page).

„Czy to będzie dobry rok? Mimo przeciwności odpowiadam twierdząco. Bo kiedy myślę o spotkaniach i rozmowach z bohaterkami naszego okładkowego tekstu, przypominają mi się słynne słowa Michelle Obamy, która opowiadała o swoich córkach i o rasistach w Ameryce. »Zdałam sobie sprawę, że muszę je nauczyć, że język nienawiści i pogardy, który słyszą, nie reprezentuje prawdziwego ducha naszego kraju, że nie możemy się zniżać do ich poziomu«. Zaraz potem padły słowa: »When they go low, we go high« – kiedy oni schodzą nisko, my się wznosimy. Podobnie jak była pierwsza dama USA nasze bohaterki w czasach nagonki, szczucia i poniżania ludzi stają się wzorami dla innych, choćby dla dzieciaków z zawstydzających dla Polski »stref wolnych«. Zostawiam Was więc ze słowami Michelle Obamy. Oby były naszym wspólnym mottem na ten nowy rok” – pisze Aleksandra Karasińska, redaktorka naczelna Forbes Women Polska w swoim wstępniaku w najnowszym wydaniu magazynu.

- W Forbes Women od prawie czterech lat podejmuję tematy dotyczące Diversity, Equity, Inclusion. Temat społeczności LGBT w środowisku pracy, w firmach, jest naturalnym rozwinięciem nurtu D&I – dodaje Karasińska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

- Jednocześnie, co pokazują badania Open for Business, Polska traci 9.5 miliarda złotych przez homofobię, firmy patrzą na środowisko, gdzie mają zainwestować i nie decydują się na nasz kraj. To jest jasny business case dla DEI – podkreśla naczelna „Forbes Women Polska”. - Jednocześnie moim celem w „Forbes Women” jest pokazywanie role models. Bohaterki tej okładki są dla mnie takimi wzorami liderek biznesu: odważnych, autentycznych i zaangażowanych społecznie – dodaje.

W nowym wydaniu znalazły się także: lista „Forbes Women” 23 na 2023, czyli tekst o liderkach, które warto obserwować w ciągu najbliższych miesięcy, tekst o planach i prognozach odbudowy Ukrainy, artykuł o #MeToo w polskim sporcie oraz tekst o Polkach w medycynie i tym, że zderzają się ze szklanym sufitem.

Najnowsze wydanie Forbes Women Polska będzie dostępne w sprzedaży od czwartku 8 lutego w cenie 19,90 zł.

W 2021 roku Ringier Axel Springer Polska przy wzroście przychodów o 20,8 proc. do 663,3 mln zł zwiększył zysk netto z 23 do 33,5 mln zł. Najmocniej urosły wpływy firmy z reklam internetowych.

Dołącz do dyskusji: „Forbes Women Polska” z nieheteronormatywnymi liderkami biznesu na okładce

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bison616
Oczywiście zrobione dla zasięgu, przede wszystkim hasju. Czego nie zrobi biznes żeby się wybić i zarobić. A do tego każdy niech jest tym kim chce być, szkoda że często jest kim innym tylko dla pieniędzy. AVE
odpowiedź
User
Koko
Nie wiadomo, jak to skomentować
odpowiedź
User
a
dobrze, niech te firmy trzymają s^ę jaknajdaleu, bo państwo z podatków od nich nic nie będzie miało, a ludzie dostaną tylko więcej afryki w reklamach....
odpowiedź