SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Forbes Women” ma pięć lat

Pięć lat temu ukazało się pierwsze wydanie magazynu „Forbes Women” (Ringier Axel Springer Polska). Najnowsze urodzinowe wydanie zawiera nie tylko podsumowanie ostatnich pięciu lat obecności magazynu na rynku, ale także Listę 25 Liderek Klimatu i Środowiska, wywiady z dziennikarką Anitą Werner, prof. Magorzatą Fuszarą oraz Robertem Biedroniem.

„Forbes Women” to dziś magazyn, serwis online, podcast Forbes Women i szereg inicjatyw wspierających Polki w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach.

To również wiele szeroko zakrojonych akcji społecznych wspierających równość kobiet i mężczyzn: Równa Firma, Equal Voice, Rodzice na Etacie, ale też List poparcia przedstawicieli biznesu dla społeczności LGBTQ+ czy Lista 100 Sexed i Forbes Women – wspólna akcja z Fundacją Sexed wspierająca edukację seksualną.

„W Polsce żyje ok. 20 milionów kobiet, to ponad połowa obywateli, bo 51,7%. Wyrównanie szans Polek dałoby ogromne korzyści dla wszystkich, bo to ogromny potencjał społeczny i gospodarczy. Jednak dziś mamy w Polsce pokolenia kobiet, które oczekują równości,ale w codziennym życiu jej doświadczają. Musimy to zmienić. Również w firmach, w miejscach pracy, w zarządach” – mówi cytowana w komunikacie Aleksandra Karasińska, założycielka i była redaktorka naczelna magazynu.

Z okazji pięciolecia magazynu do 31 maja trwa wystawa plenerowa „5 lat Forbes Women Polska”, którą można zobaczyć w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie. Wystawa składa się z 20 plansz prezentujących bohaterki okładek „Forbes Women”, kobiety, które są wzorami do naśladowania. Są wśród nich kobiety biznesu, nauki, sztuki, mistrzynie sportu czy dziennikarki. Ostatnia plansza, imitująca okładkę, jest rodzajem lustra, w którym zwiedzający mogą zrobić sobie zdjęcie do mediów społecznościowych. Każda plansza zawiera inspirujące cytaty z bohaterek opisywanych przez redakcję.

Wystawę stworzyła Aleksandra Karasińska, a zaprojektowała ją Magdalena Mamajek-Mich, dyrektorka artystyczna Forbes Women Polska i twórczyni projektu makiety magazynu. Prezentowane na wystawie okładki są wynikiem współpracy redakcji z wieloma wybitnymi fotografkami i fotografami.

W urodzinowym numerze Forbes Women, który na rynku będzie dostępny od 18 kwietnia, można znaleźć także: wywiad z Anitą Werner, dziennikarką najdłużej prowadzącą główny serwis informacyjny w Polsce, która mówi o niezależnych mediach i byciu dostatecznie dobrą; rozmowę z prof. Małgorzatą Fuszarą; wywiad Justyny Kopińskiej z Vallery Jarred, prezeską Obama Foundation; rozmowę z Robertem Biedroniem o tym, co Unia zrobiła dla Polski; Listę „25 Liderek Klimatu i Środowiska”; z cyklu Mistrzynie” rozmowę Katarzyny Janowskiej z Kasią Smutniak oraz artykuł o męskości w czasach feminizmu.

„Forbes Women” to marka, która powstała w 2008 roku z inicjatywy Moiry Forbes, wnuczki Malcolma Forbesa - założyciela magazynu „Forbes”. Polska wersja pisma ukazuje się od kwietnia 2019 roku

Dołącz do dyskusji: „Forbes Women” ma pięć lat

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arnold
Tytuł dla nikogo, szkoda na to kasy!
8 3
odpowiedź
User
Karo
Tytuł dla nikogo, szkoda na to kasy!

Tak, dlatego utrzymuje się bez problemów na rynku i jest gruby od reklam :)
5 3
odpowiedź
User
Aga
Przynosi straty.
2 2
odpowiedź