Fortis Bank Polska powalczy o klientów detalicznych i MSP
Fortis Bank Polska chce obsługiwać klientów detalicznych o różnych poziomach dochodów i zwiększyć aktywność w kredytowaniu hipotecznym. Bank zamierza powrócić do kredytowania małych i średnich firm i ma na to odpowiednie środki, poinformował wiceprezes banku Jacek Obłękowski we wtorek.
Od 4 grudnia w ofercie Fortis Banku pojawią się cztery pakiety kont osobistych, a od 4 stycznia dołączą do nich cztery pakiety kont dla małych i średnich firm. Nowe produkty, nie tylko stricte bankowe, mają umożliwić bankowi budowanie trwałych relacji z klientami i pozyskiwanie nowych.
Obecnie rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w Fortis Banku posiada 144 tys. klientów.
"Większość kont obecnych klientów automatycznie przejdzie na nowe pakiety. Ale to nie będzie tylko uporządkowanie rachunków. Ta nowa oferta pozwoli nam pozyskać ciekawą bazę klientów" - powiedział Obłękowski dziennikarzom.
Dodał, że sektor bankowy wchodzi w drugą fazę walki o klienta detalicznego w obszarze kont osobistych i w najbliższych miesiącach będziemy obserwować lawinę produktów, które tworzą długotrwałe relacje klienta z bankiem.
Bank zamierza także od przyszłego roku uatrakcyjnić ofertę kredytów hipotecznych w złotych, a wysokość marży będzie uzależniał m.in. od aktywności klienta w korzystaniu z innych produktów.
"Chcemy też wejść z powrotem na ścieżkę kredytowania, ale pod hasłem 'responsible lending'. Będziemy aktywni w segmencie finansowania majątku obrotowego małych i średnich firm, również tych, których roczne obroty przekraczają 0,5 mln zł" - powiedział wiceprezes.
W poniedziałek bank poinformował o podpisaniu umowy kredytu na kwotę 50 mln euro od Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), który przeznaczony będzie głównie na finansowanie projektów inwestycyjnych małych i średnich przedsiębiorstw.
Obłękowski podkreślił, że bankowi nie brakuje także środków własnych na finansowanie kredytów. "Możemy mówić nawet o pewnej nadpłynności" - zaznaczył.
Współczynnik wypłacalności banku sięgnął 13,2% na koniec III kw.
Fortis Bank Polska miał 43,78 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2009 roku wobec 60,46 mln zł zysku rok wcześniej. Narastająco w I-III kw. 2009 roku bank miał 275,72 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 183,34 mln zł zysku rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Fortis Bank Polska powalczy o klientów detalicznych i MSP