SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Fortnite’a” z 520 mln dol. kary. Chodzi o prywatność i płatności

Federalna Komisja Handlu USA nałożyła na koncern Epic Games grzywny w łącznej kwocie 520 mln dolarów. Zarzuciła firmie, że w grze wideo „Fortnite”, popularną m.in. wśród nastolatków, naruszono prywatność użytkowników i nakłaniano ich do zakupu wirtualnych atrybutów. Koncern w ramach ugody zapłaci kary.

Epic Games zgodnie z ugodą zawartą z Federalną Komisją Handlu (FTC) zapłaci 275 mln dolarów kary za naruszenie prywatności nieletnich użytkowników „Fortnite’a”. Nakazano firmie, żeby w grze czat tekstowy i głosowy zostały domyślnie wyłączone, zaznaczając, że dotychczas ustawienia domyślne były inne, mimo że zastrzeżenia w tej sprawie zgłaszali pracownicy koncernu.

Ponadto według FTC koncern proponował wszystkim graczom, także tym najmłodszym, ankiety na temat gry, tak żeby móc ją ulepszać. Tymczasem zgodnie z przepisami obowiązującymi w USA na pozyskiwanie wszelkich informacji od dzieci w wieku do 13 lat potrzeba zgody ich rodziców lub opiekunów prawnych.

Z kolei grzywna w kwocie 245 mln dolarów zostanie przeznaczona na zwroty pieniędzy użytkownikom za nieintencjonalne zakupy wirtualnych atrybutów w ramach „Fortnite’a”. Zdaniem FTC nieletnim dzieciom sugerowano, że dzięki takim atrybutom będą osiągać lepsze wyniki, a zakupy można było robić jednym kliknięciem, bez zgody rodziców. Natomiast profile graczy, którzy domagali się zwrotu takich płatności, były blokowane.

- Epic wystawił dzieci i nastolatków na ryzyko poprzez niedbałe praktyki ws. prywatności i konsumentów na milionowe koszty wskutek nielegalnych opłat z wykorzystaniem dark patterns - podkreślił w komunikacie Samuel Levine, dyrektor biura ochrony konsumenta w FTC.

Epic Games w swoim komunikacie zwrócił uwagę, że branża gier wideo zmienia się bardzo szybko, więc obowiązujące od lat przepisy nie nadążają za nowymi zjawiskami.

- Zaakceptowaliśmy porozumienie z FTC, ponieważ chcemy, żeby Epic był na czele ochrony konsumentów i zapewniał naszym graczom najlepsze doświadczenia - podkreśliła firma. Wyliczyła też zmiany, jakie w ostatnich latach wprowadzono w grze „Fortnite” w zakresie prywatności, a także płatności i ich zwrotów dla użytkowników.

„Fortnite” ma na całym świecie ponad 400 mln użytkowników.

Dołącz do dyskusji: Producent „Fortnite’a” z 520 mln dol. kary. Chodzi o prywatność i płatności

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G7
Nie rozumiem fenomenu tej gry. Gra jest totalnie idiotyczna i infantylna na maksa.
0 0
odpowiedź
User
UT3
Cukierkowa gra dla dużych dzieci, czyt. millenialsów. Streamy z tej gry na YouTube czy Twichu okraszone „inteligentnymi” komentarzami nadmiernie pobudzonych osobników (czy te dzieciaki coś biorą?) to dowód na upadek intelektualny młodego pokolenia.
0 0
odpowiedź
User
korkewta
"naruszenie prywatności nieletnich" Nieletni to przestępca. Wirtualne media twierdzą, że ktoś produkował gry dla przestępców? Małoletni, niepełnoletni - to są wyrazy pasujące do historii, na nie oskarżanie przez WM, że grający w tę grę to przestępcy. ;>
0 0
odpowiedź