SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska Press Grupa podniosła ceny dziewięciu dzienników regionalnych

Z początkiem 2020 roku Polska Press Grupa podniosła cenę dziewięciu swoich dzienników. Podrożały „Gazeta Współczesna”, „Kurier Poranny”, „Dziennik Bałtycki”, „Echo Dnia”, „Dziennik Polski”, „Gazeta Krakowska”, „Nowiny”, „Dziennik Zachodni” i „Gazeta Wrocławska”.

Wydawca nie podaje przyczyn podwyżki cen. „Gazeta Współczesna” podniosła ceny o 0,30 zł dla wydań codziennych i o 0,20 zł dla magazynu (odpowiednio: z 2,60 do 2,90 zł i z 3,30 do 3,50 zł). „Kurier Poranny” zdrożał z 3,10 do 3,30 zł dla wydań poniedziałkowych i piątkowych, oraz z 2,60 do 2,90 zł dla wydań od wtorku do czwartku. W przypadku „Dziennika Bałtyckiego” cena wzrosła z 3 do 3,20 zł dla wydań codziennych oraz z 3,90 do 4,20 zł dla magazynu.

Wszystkie wydania „Echa Dnia” zdrożały z 3 do 3,10 zł. „Dziennik Polski” i „Gazeta Krakowska” podniosły ceny z 3,40 do 3,70 zł dla wydań od poniedziałku do piątku i z 3,90 do 4,20 zł dla wydania sobotniego. „Nowiny” kosztują od stycznia o 20 groszy więcej w przypadku wydań codziennych (z 2,70 zł zdrożały do 2,90 zł) i o 30 groszy w weekendy (z 3 zł do 3,30 zł). „Dziennik Zachodni” zmienił ceny o 20 groszy dla wszystkich wydań (wzrost z 3,20 do 3,40 zł w dni powszednie i z 4,10 do 4,30 zł w przypadku wydania magazynowego), zaś „Gazeta Wrocławska” - o 20 groszy dla wszystkich wydań codziennych (z 3,20 do 3,40 zł), z wyjątkiem mutacji tygodnikowych, których cena wzrasta o 30 grosy (z 3,60 zł do 3,90 zł).

Z początkiem roku zdrożał też „Puls biznesu” (Bonnier Business Polska): cena wzrosła z 6,50 zł do 7 zł. Pod koniec ub.r. zdrożały natomiast inne dzienniki gospodarcze: w połowie listopada „Dziennik Gazeta Prawna”, a z początkiem grudnia „Rzeczpospolita” i „Parkiet”.

Polska Press Grupa wydaje 20 regionalnych dzienników. W 2018 roku cała grupa kapitałowa zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 0,8 proc. do 426,3 mln zł oraz 9,64 mln zł zysku netto (wobec 4,76 mln zł rok wcześniej). Samo wydawnictwo Polska Press osiągnęło wzrost przychodów z reklam o 2,8 proc., natomiast jego wpływy ze sprzedaży prasy i usług poligraficznych zmalały o 7,5 proc.

Dołącz do dyskusji: Polska Press Grupa podniosła ceny dziewięciu dzienników regionalnych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj
Już w minionym roku nie było co czytać, gdyż gazeta, dodatki były systematycznie okrajane z treści, objętości i prezentowały coraz to niższy poziom. Teraz będzie prawdziwy dramat, bo ludzie tego niestety nie kupią. Ale to PP jak widać na rękę, wchodzą głębiej w internet i tam liczą na zyski. Prasa tradycyjna idzie u nich w odstawkę, to widać po działaniach jakie podejmują.
0 0
odpowiedź