„Gazeta Wyborcza” sprzedaje już tylko 165 tys. egz. „Fakt” najchętniej kupowany
We wrześniu 2014 roku większość ogólnopolskich dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei wzrost odnotował tylko „Parkiet”.
Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2014 roku wyniosła 321 572 egz., czyli 1,25 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 165 651 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 10,36 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik we wrześniu br. spadł o 3,89 proc. do 144 939 egz.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 6,21 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 54 945 egz.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,78 proc. - odnotowała tradycyjnie „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika we wrześniu br. wyniósł 19 334 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 18,96 proc. i wyniosła 4 511 egz.
ZKDP |
wrzesień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
440 420 |
321 572 |
321 572 |
447 272 |
325 659 |
325 659 |
Gazeta Wyborcza |
247 921 |
186 953 |
165 651 |
281 793 |
201 804 |
184 802 |
Super Express |
252 998 |
145 659 |
144 939 |
261 017 |
151 526 |
150 806 |
Rzeczpospolita |
66 733 |
57 077 |
54 945 |
79 989 |
74 337 |
58 583 |
Dziennik Gazeta Prawna |
60 702 |
55 841 |
45 237 |
68 930 |
63 492 |
49 824 |
Przegląd Sportowy |
69 733 |
38 150 |
38 150 |
83 734 |
39 728 |
39 728 |
Gazeta Polska Codziennie |
66 403 |
19 344 |
19 334 |
86 986 |
23 538 |
23 514 |
Puls Biznesu |
13 653 |
12 110 |
10 631 |
16 248 |
14 702 |
11 477 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 127 |
4 901 |
4 511 |
10 395 |
5 303 |
3 792 |
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. większość dzienników zanotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej - 6,15 proc. - zyskał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Natomiast najwięcej stracił „Super Express” - było to 7,52 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
sierpień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna |
440 420 |
321 572 |
321 572 |
426 859 |
310 075 |
310 075 |
Gazeta Wyborcza |
247 921 |
186 953 |
165 651 |
255 936 |
193 888 |
170 058 |
Super Express |
252 998 |
145 659 |
144 939 |
264 869 |
157 444 |
156 724 |
Rzeczpospolita |
66 733 |
57 077 |
54 945 |
66 700 |
57 170 |
55 162 |
Dziennik Gazeta Prawna |
60 702 |
55 841 |
45 237 |
54 954 |
53 057 |
42 616 |
Przegląd Sportowy |
69 733 |
38 150 |
38 150 |
73 696 |
40 615 |
40 615 |
Gazeta Polska Codziennie |
66 403 |
19 344 |
19 334 |
66 911 |
20 172 |
20 159 |
Puls Biznesu |
13 653 |
12 110 |
10 631 |
13 749 |
12 251 |
10 605 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
10 127 |
4 901 |
4 511 |
10 105 |
4 919 |
4 529 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” sprzedaje już tylko 165 tys. egz. „Fakt” najchętniej kupowany