Globalne nakłady na reklamę wzrosną w 2011 r. o ponad 5 proc.
W 2011 roku poprawiły się perspektywy dla globalnego rynku reklamowego w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W bieżącym roku globalne nakłady na reklamę zwiększą się o 5,1 proc. wobec roku 2010 - prognozuje organizacja Warc w swoim najnowszym raporcie, który obejmuje trzynaście państw (Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Włochy, Hiszpania, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, USA) i siedem rodzajów mediów (prasa codzienna, czasopisma, telewizja, radio, kino, out of home, internet). W listopadzie przewidywała ona, że rynek zanotuje wzrost o 4,5 proc.
Najwyższy wzrost reklamowych wydatków ma zostać odnotowany w krajach grupy BRIC - Indiach (o 17,5 proc.) Rosji (o 16,2 proc.), Chinach (o 13,3 proc.) i Brazylii (o 10,8 proc.). Dla USA i Europy Zachodniej Warc przewiduje wzrosty od 2,5 do 3,5 proc.
Biorąc pod uwagę poszczególne rodzaje mediów, najbardziej w bieżącym roku mają zwiększyć się nakłady na reklamę w internecie - o około 13 proc. Dla telewizji na lata 2011 i 2012 organizacja prognozuje wzrosty odpowiednio o 5,7 proc. i 7,2 proc., a dla outdooru - o 6,2 proc. i 6,8 proc.
Z kolei całkowite wydatki reklamowe mają w 2012 roku zwiększyć się na świecie o 6,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Globalne nakłady na reklamę wzrosną w 2011 r. o ponad 5 proc.