Goniec najmocniej angażował na Facebooku w 2023 roku. Hitem post ZOO w Łodzi
Profil serwisu Goniec na Facebooku był najbardziej angażującym w 2023 roku – wynika z danych firmy Sotrender. Goniec wyprzedził Siepomaga.pl, Play i TVN24. Najlepszy post roku został opublikowany na profilu łódzkiego ZOO.
Profil Play utrzymał się na pozycji lidera w zestawieniu największych profili na Facebooku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy na profilu marki przybyło ponad 45 tys. nowych fanów.
Po raz kolejny jedynie marce Play i Allegro udało się również zgromadzić ponad dwumilionową społeczność.
W gronie 10 największych profili po raz pierwszy znalazł się profil TVN24 z liczbą 1,6 miliona fanów.
Profile serwisów publikujących newsy rozrywkowe i plotkarskie rosły w minionym roku najszybciej. Na profilu Party.pl pojawiło się ponad 437 tys. nowych fanów, a na profilu Lelum.pl - 392 tys. Także w 2022 roku profile serwisów informacyjno-rozrywkowych rosły najszybciej.
Goniec najbardziej angażującym profilem roku
Goniec, profil, który w 2022 roku był drugim najbardziej angażującym profilem, w 2023 roku awansował na miejsce pierwsze.
W porównaniu do 2022 roku z TOP5 wypadły dwa profile serwisów sportowych - TVP Sport i Łączy nas piłka. Nie znalazł się w nim także profil TVN24.
W czołówce, na miejscu drugim i czwartym, zadebiutowały dwa profile: Siepomaga.pl i Przytulisko Głowno. Obecność Siepomaga.pl na tak wysokim miejscu nie powinna być zaskakująca, bowiem posty fundacji regularnie znajdują się wśród najlepszych postów miesiąca w raporcie Facebook Trends od Sotrendera.
TVN24 liderem aktywności
Podobnie jak na Instagramie, także na Facebooku najwięcej postów opublikowano na profilach czołowych polskich mediów.
Liderem był TVN24 z liczbą postów przekraczającą 25 tysięcy, co daje średnio 70 postów opublikowanych każdego dnia. W TOP3 znalazły się również profile NaTemat.pl i Onetu.
Profil Pomagam.pl okazał się po raz pierwszy najskuteczniejszy w obsłudze klienta na Facebooku.
W TOP5 nie zabrakło w tej kategorii firm telekomunikacyjnych (Orange, nju mobile, Play), które co roku plasują się na czołowych miejscach zestawienia.
Spadające koszty reklamowe na Facebooku
W 2023 roku średni CPC utrzymał się na niezmienionym poziomie w stosunku do roku 2022, jednak średni CPM spadł o niemal połowę. W 2023 roku marketerzy płacili średnio 4 zł za dotarcie do tysiąca użytkowników. Z kolei średnie dzienne wydatki oscylowały wokół 17 zł.
Co ciekawe, reklamodawcy najwięcej na reklamę wydawali w marcu 2023, a w grudniu wydawali o ponad połowę mniej.
Łódzkie ZOO z najlepszym postem roku
Prawdziwą niespodzianką okazał się być najbardziej angażujący post 2023 roku. Został on opublikowany na profilu ZOO Łódź i przedstawia… pawia. Wideo ukazujące różnorodność i piękno pawiego pióropusza zachwyciło internautów, którzy polubili materiał niemal 320 tys. razy i udostępnili go ponad 63 tys. razy. Do tej pory materiał został obejrzany ponad 7 milionów razy.
Wśród 14 najlepszych postów roku aż połowa została opublikowana na profilu Siepomaga.pl. Nie zabrakło też innych treści chwytających za serca, m.in. związanych z pomocą zwierzętom.
Dołącz do dyskusji: Goniec najmocniej angażował na Facebooku w 2023 roku. Hitem post ZOO w Łodzi