Google popiera przepisy dotyczące bezpieczeństwa w internecie
Serwis Google wezwał prawodawców, aby wymagali od firm uwzględniania „najlepszego interesu” nieletnich przy projektowaniu usług oraz aby zakazali firmom wyświetlania spersonalizowanych reklam nastolatkom, w tym reklam kierowanych pod kątem wieku, płci lub zainteresowań. nieletnich.
Propozycja umożliwiłaby firmom wyświetlanie reklam kontekstowych nieletnim użytkownikom – czyli reklam powiązanych z aktualnie oglądaną treścią, bieżącymi zapytaniami, „ogólną” lokalizacją i porą dnia.
Google dwa lata temu oznajmił, że planuje zaprzestać wyświetlania spersonalizowanych reklam użytkownikom poniżej 18 roku życia, ale wcześniej nie wzywał do wprowadzenia ogólnokrajowego zakazu.
Sugestie firmy stanowią część szerszego proponowanego planu przepisów mających na celu ochronę dzieci i nastolatków przed potencjalnymi szkodami w internecie.
- Popieramy podejścia regulacyjne, które promują zarówno bezpieczeństwo w internecie, jak i zrównoważone praktyki – stwierdził Kent Walker, prezes ds. spraw globalnych, w poście na blogu ogłaszającym zalecenia. - Dobre modele legislacyjne – takie jak te oparte na zasadach projektowania dostosowanych do wieku – mogą pomóc w pociągnięciu firm do odpowiedzialności za promowanie bezpieczeństwa i prywatności, umożliwiając jednocześnie dzieciom i nastolatkom dostęp do bogatszych doświadczeń – dodał.
Oprócz sugerowanego zakazu targetowania reklam Google zalecił również, aby firmy miały „przy projektowaniu swoich produktów priorytetowo traktować dobro dzieci i nastolatków”.
Firma pisze: „W usługach internetowych, z których korzystają dzieci i nastolatki, należy wymagać oceny zbiorowych interesów dzieci na porównywalnych etapach rozwoju, w oparciu o badania eksperckie i najlepsze praktyki, aby mieć pewność, że opracowują, projektują i oferują produkty i produkty odpowiednie do ich wieku. usług nastawionych na najlepszy interes dzieci i młodzieży.”
Propozycja pojawia się w momencie, gdy prawodawcy federalni i stanowi w USA coraz częściej proponują – a w niektórych przypadkach wprowadzają – nowe przepisy mające na celu ochronę młodych użytkowników internetu. Jak dotąd Arkansas, Teksas, Utah i Kalifornia przyjęły wersje takich przepisów.
Procedury dla firm
Wszelkie przepisy ograniczające sposób, w jaki firmy udostępniają treści lub reklamy nastolatkom, mogą również skutecznie wymagać od firm wdrożenia procedur mających na celu określenie wieku użytkowników.
Propozycja Google wzywa do wprowadzenia środków „potwierdzania wieku”, które według niej mogą obejmować deklaracje użytkowników na temat ich wieku, wnioski wyciągane przez firmy i środki weryfikacyjne.
Firma pisze, że „metody ingerencji w dane” – takie jak wymaganie od osób przedstawienia dokumentu tożsamości wydanego przez rząd – „powinny ograniczać się do usług wysokiego ryzyka (np. związanych z alkoholem, hazardem lub pornografią) lub korekty wieku”.
Zwolennicy praw cyfrowych od dawna argumentują, że wymaganie od ludzi weryfikacji wieku w internecie narusza zawarte w Pierwszej Poprawce prawo do anonimowego dostępu do treści.
Dołącz do dyskusji: Google popiera przepisy dotyczące bezpieczeństwa w internecie