SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google wprowadza AMP for Ads na stronach mobilnych. Branża chwali: dobry ruch przeciw blokowaniu reklam

Google poinformował o wprowadzeniu platformy AMP for Ads, która pozwoli na szybsze ładowanie reklam na stronach mobilnych. - To naturalne rozwinięcie projektu Accelerated Mobile Pages i dobra wiadomość dla wydawców, AMP for Ads może być skutecznym sposobem walki z blokowaniem reklam - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Adam Dyba, Bartosz Drozdowski i Damian Sałkowski.

Na oficjalnym blogu Google poinformował, że narzędzie AMP for Ads jest dedykowane projektowi Accelerated Mobile Pages, dzięki któremu mobilne strony internetowe mają się otwierać szybciej.

Google wyjaśnia, że choć AMP jest skutecznym sposobem na szybsze ładowanie się bogatych w treści serwisów, to towarzyszące im tradycyjne reklamy spowalniają cały proces i nie pozwalają na pełne wykorzystanie potencjału AMP.

Dlatego koncern postanowił udostępnić wydawcom i reklamodawcom AMP for Ads, platformę oferującą narzędzia do takiego zbudowania przekazu reklamowego, by dorównywał on pod względem prędkości stronom zbudowanym za pomocą AMP.

AMP będzie mobilnym standardem

Projekt Accelerated Mobile Pages został wprowadzony przez Google w październiku ub.r. i obecnie staje się coraz bardziej popularny wśród wydawców pozwalając na szybsze ładowanie mobilnych serwisów. Zasady funkcjonowania AMP przypomina i dodatkowo wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Damian Sałkowski, CEO Senuto, platformy do optymalizacji działań SEO.

- Ruch mobilny w USA przekracza już poziom ruchu desktopowego, w Polsce nastąpi to za około rok - dwa lata - zaznacza Damian Sałkowski. - W związku z tym Google stara się dostarczyć treść użytkownikom mobilnym w jak najwygodniejszej formie. Wprowadza wiele udogodnień jak direct answer (bezpośrednie odpowiedzi w wyszukiwarce). Jedną z nowości jest również AMP (Accelerated Mobile Pages). W ogromnym skrócie jest to technologia, która przyśpieszy strony mobilne - chodzi o to aby użytkownik dostawał żądaną treść w bardzo szybkim tempie - dodaje.

Sałkowski wyjaśnia, że aby wdrożyć AMP w swoim serwisie należy dostosować kod HTML do specjalnego standardu. Poprawność wdrożenia można sprawdzić poprzez narzędzie Google Search Console. - Dodatkową wartością jest przetrzymywanie takich stron w chmurze podmiotu trzeciego (w tym przypadku Google) - przypomina Sałkowski. - Dzięki temu użytkownik pytający o stronę z Francji dostanie wynik z Francji, a nie z Polski jak to miałoby miejsce w przypadku standardowej technologii - to również wpływa na szybkość ładowania serwisu. Według tego, co mówi Google, strony z wdrożonym AMP mają mieć dodatkowy plus jeśli chodzi o widoczność w wynikach wyszukiwania. W ciągu roku AMP powinno stać się standardem stron mobilnych, już wielu dużych wydawców zdecydowało się na jego wdrożenie - prognozuje szef Senuto.

Reklamy trochę droższe, ale bardziej skuteczne

Pomysł wprowadzenia platformy AMP for Ads przychylnie ocenia w rozmowie z nami Adam Dyba, head of programmatic w 4Finance. Według niego rozwiązanie dobrze wpisuje się w trend mobile, choć może skutkować nieco wyższymi cenami reklam.

- AMP for Ads z pewnością zwiększy przychody z emisji reklam przez wydawców. Głównie dlatego, że będą się one szybko ładować, co jest kluczowe przy mobile – ocenia Adam Dyba. - Druga sprawa, to Google przystosuje reklamy do mobile. Już teraz zapowiedział, że wprowadza format AMP HTML, który pozwoli reklamodawcom kupować pewnie trochę droższe, ale i zdecydowanie skuteczniejsze reklamy. To z kolei przełoży się na przychody dla wydawców.

Zdaniem Dyby krok Google w kierunku uatrakcyjnienia systemu dla wydawców ma na celu wyparcie innych systemów sprzedających reklamę mobilną. - Pamiętajmy, że Google przy AMP pozwala na sprzedaż powierzchni z wykorzystaniem różnych platform SSP – przypomina Dyba. - Liczę na to, że proces regulowania wyglądu reklam mobilnych zatrzyma falę instalowania adblocków, które podobnie jak na desktopach rozpowszechniają się coraz silniej w mobile.

AMP for Ads potwierdza skuteczność Accelerated Mobile Pages

Opinię Dyby, że AMP for Ads może być odpowiednim środkiem na rosnące zjawisko blokowania reklam w mobilnej sieci, podziela Bartosz Drozdowski, CEO Mobile Rockets. Według niego nowy sposób budowania reklam w segmencie mobile jest świetnym ruchem ze strony Google.

- AMP jest względnie nowym tematem. Z tego co wiem, wielu wydawców jest zainteresowanych nowymi wytycznymi od Google i wdraża AMP u siebie. Przeniesienie tej specyfikacji na obszar reklamowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem, dowodzi że pomysł sprawdził się w obszarze budowy stron. Osobiście traktuję go jako świetny ruch wyprzedzający trend blokowania reklam także w mobile - ocenia Bartosz Drozdowski.

Dołącz do dyskusji: Google wprowadza AMP for Ads na stronach mobilnych. Branża chwali: dobry ruch przeciw blokowaniu reklam

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
km
A Ci Panowie nie widzą ze kompletnie uzależnia wydawce od Google nawet zanego systemu pomiaorwego obcego nie pozwala wstawic
odpowiedź
User
mikelos
Owszem, można wpinać zewnętrzna analitykę: https://www.ampproject.org/docs/support/faqs.html#how-are-analytics-being-handled-in-this-amp-format
odpowiedź
User
Mariusz
Po pierwsze, AMP jest bardzo rzadko spotykana technologią. Po drugie, Google bez pardonu miesza w standardach html i css, krzyżując cykl rozwojowy tych technologii. Po trzecie, uzyskać podobne efekty można optymalizacją kodu.
odpowiedź