Google zmienia układ reklam w wyszukiwarce, znika boczny panel
Koncern Google wprowadza zmiany w układzie reklam w wynikach wyszukiwania. Zamiast bocznego panelu z materiałami sponsorowanymi wszystkie będą wyświetlane na szczycie listy linków.
O nowym sposobie wyświetlania reklam w wyszukiwarce poinformowały branżowe serwisy zajmujące się pozycjonowaniem, m.in. Search Engine Journal, a Google częściowo potwierdził wprowadzane zmiany.
Nowość będzie polegała na usunięciu z wyników wyszukiwania bocznego panelu, w którym pojawiały się oferty, reklamy i inne treści sponsorowane. Zamiast tego promowane linki - od jednego do czterech - będą pokazywane jedynie na szczycie listy wyników wyszukiwania.
Zmianę w sposobie przedstawiania reklam zauważyło wielu marketerów i specjalistów SEM, którzy na własną rękę zdobyli potwierdzenie nowej polityki Google. Podkreślali to w swoich wpisach na Twitterze.
Our @adwords rep has confirmed it is a global change to remove right hand side ads from desktop. #PPC #PPCChat #SEO
— Matt Stratford (@Stratford91) luty 19, 2016
Getting word from Google that they're officially rolling out four paid ads at the top and no paid ads on the sidebar. cc @rustybrick
— Kyle Risley (@KyleRisley) luty 19, 2016
Ostatecznie swoją nową strategię reklamową w wyszukiwarce potwierdził także sam Google w komunikacie przesłanym do serwisu The SEM Post.
- Testujemy nowy layout wyszukiwarki już od dłuższego czasu - ujawnił przedstawiciel Google. - Niektórzy użytkownicy mogli już dostrzec te zmiany w wypadku ograniczonej liczby zapytań. Nowy układ będzie lepiej odzwierciedlał potrzeby reklamodawców i pozwoli na skuteczniejsze dotarcie z przekazem reklamowym do odbiorców.
Nieoficjalnie Google zapowiedział też, że obecnie testowane zmiany zostaną wprowadzone globalnie we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki. Miejsce pozostawione przez zlikwidowany boczny panel zostanie najprawdopodobniej wykorzystane do promowania produktów sprzedawanych przez Google Store, a także do prezentowania innych treści informacyjnych.
Dołącz do dyskusji: Google zmienia układ reklam w wyszukiwarce, znika boczny panel