GPS III w Boeingu
Boeing zleca Alcatelowi opracowanie stadium projektowego w ramach zdefiniowania założeń dla systemu nawigacji satelitarnej GPS III
W ramach prowadzonego przez siły lotnicze Stanów Zjednoczonych programu przygotowania wstępnych założeń dla systemu GPS III (ang. US Air Force's GPS III System Preliminary Definition phase), firma Boeing Integrated Defense Systems zleciła Alcatelowi przygotowanie stadium projektowego. Kontrakt ten konkretyzuje prowadzone w ciągu ostatnich lat dyskusje między Boeingiem i Alcatel Space dotyczące opracowania globalnego systemu nawigacji satelitarnej (ang. Global Navigation Satellite Systems - GNSS). To również pierwsze formalne porozumienie łączące wiodących producentów systemów satelitarnych z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych, będące rezultatem podpisanej 26 czerwca 2004 roku umowy między UE i USA. Podkreśla także wieloletnią historię kontaktów między Alcatel Space
i Boening (m.in. dotyczącą XM-Radio).
Zakres działań, które Alcatel Space będzie prowadził w ramach kontraktu, obejmuje zdefiniowanie architektury gwarantującej globalną integralność GPS III, jak również zachowanie kompatybilności i interoperacyjności z opracowywanym w Europie systemem Galileo. Według Alcatel Space - wiodącego europejskiego dostawcy nawigacyjnych systemów satelitarnych, głównego wykonawcy systemu EGNOS i firmę kierującą pracami nad architekturą i integralnością systemu Galileo, to pierwszy konkretny krok na drodze do współpracy w tej dziedzinie między Stanami Zjednoczonymi i Unią Europejską.
Boeing wspiera także konsorcjum Eurely utworzone przez Alcatela, Finmeccanikę, Hispasat i Aena'ę, które znalazło się na krótkiej liście Galileo Joint Undertaking, przedsięwzięcia założonego przez Unię Europejską i Europejską Agencję Kosmiczną (ang. European Space Agency), w celu uruchomienia programu Galileo i wyboru jego koncesjonariuszy.
Dołącz do dyskusji: GPS III w Boeingu