Grupa Allegro-GG z miliardem odsłon mobilnych, najbardziej w górę Grupa Polska Press, Interia i ZPR Media (top 20)
W sierpniu br. serwisy i aplikacje Grupy Allegro-GG zanotowały ponad miliard krajowych odsłon mobilnych, Grupa Wirtualna Polska - prawie 890 mln, a Grupa Onet-RASP - 714 mln. Wśród czołowych wydawców największych udział mobile’u w całym ruchu miały Grupa Marquard Media, Grupa Gazeta.pl i Grupa Edipresse.pl, a największe wzrosty w skali roku osiągnęły Grupa Polska Press, Grupa Interia i Grupa ZPR Media.
W serwisach i aplikacjach Grupy Allegro-GG użytkownicy w sierpniu br. wykonali 1,03 mld krajowych odsłon mobilnych, które stanowiły 25,6 proc. wszystkich odsłon krajowych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W ciągu roku ruch mobilny u wydawcy wzrósł o 434,5 mln odsłon, czyli 72,3 proc.
Grupie Allegro-GG większość ruchu mobilnego zapewnia mobilna wersja komunikatora GG, która w sierpniu zanotowała 809,6 mln krajowych odsłon mobilnych. Natomiast w serwisie Allegro.pl wykonano ich 164,1 mln.
Strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska miały 889,6 mln krajowych odsłon mobilnych, o 353,1 mln więcej niż rok wcześniej (to 65,8 proc. w górę). Zaznaczmy, że w ciągu tego roku Grupa WP przejęła kilka mniejszych wydawców i serwisów, m.in. Grupę Money.pl, Grupę NextWeb Media, Open.fm i Polskastacja.pl. Z kolei Grupa Onet-RASP (która na przełomie ub. i br. kupiła NK.pl) osiągnęła wzrost ruchu mobilnego o 288,3 mln odsłon (czyli 67,7 proc.), do 714,1 mln.
Ponad dwukrotnie liczba krajowych odsłon mobilnych zwiększyła się w serwisach i aplikacjach Grupy Interia.pl (o 105 proc., do 291,4 mln), Grupy Polska Press (o 124,3 proc., do 89 mln) i Grupy ZPR Media (o 107,6 proc., do 34 mln). Natomiast jako jedyna w zestawieniu spadek zanotowała Grupa Demotywatory.pl - o 5,5 mln odsłon (czyli 17,8 proc.).
Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły 60,7 proc. wszystkich odsłon krajowych. Wśród największych wydawców najwyższą wartość tego wskaźnika osiągnęła Grupa Gazeta.pl (36,1 proc.), a wśród mniejszych podmiotów - Grupa Marquard Media (46,8 proc.), Bezuzyteczna.pl (39,1 proc.), Grupa Edipresse.pl (35,2 proc.) i Trojmiasto.pl (35,1 proc.).
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby krajowych odsłon mobilnych |
|||||
lp. |
węzeł |
sierpień 2015 |
sierpień 2014 |
||
odsłony |
(%) |
odsłony |
(%) |
||
1 |
Grupa Allegro - GG |
1 035 284 200 |
25,57% |
600 793 188 |
14,41% |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
889 655 934 |
25,18% |
536 506 092 |
13,48% |
3 |
Grupa Onet - RASP |
714 062 346 |
21,89% |
425 767 726 |
15,90% |
4 |
Grupa Interia.pl |
291 357 356 |
25,00% |
142 134 428 |
14,89% |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
263 344 290 |
36,10% |
141 019 819 |
18,41% |
6 |
Grupa Polska Press |
88 964 742 |
25,76% |
39 666 965 |
15,26% |
7 |
Grupa Fotka.pl |
62 594 002 |
22,28% |
62 243 610 |
19,76% |
8 |
ulub.pl |
60 464 382 |
60,72% |
46 628 695 |
42,97% |
9 |
Grupa TVN |
48 624 155 |
28,76% |
27 915 243 |
19,26% |
10 |
bezuzyteczna.pl |
42 331 001 |
39,12% |
24 788 709 |
22,39% |
11 |
Grupa ZPR Media |
33 968 846 |
33,02% |
16 365 745 |
18,42% |
12 |
filmweb.pl |
29 162 098 |
14,87% |
20 187 668 |
8,43% |
13 |
cda.pl |
29 019 554 |
19,26% |
9 431 055 |
9,99% |
14 |
Grupa Demotywatory.pl |
25 276 440 |
10,53% |
30 765 678 |
9,57% |
15 |
Grupa Edipresse.pl |
21 136 267 |
35,19% |
13 232 312 |
19,94% |
16 |
trojmiasto.pl |
18 108 487 |
35,09% |
11 633 810 |
19,26% |
17 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
16 402 021 |
20,54% |
7 210 547 |
9,65% |
18 |
wiocha.pl |
16 035 947 |
25,41% |
10 143 561 |
12,65% |
19 |
Grupa Ceneo.pl |
15 629 767 |
22,26% |
8 908 340 |
13,52% |
20 |
Grupa Marquard Media |
15 246 786 |
46,78% |
10 323 503 |
33,42% |
Dołącz do dyskusji: Grupa Allegro-GG z miliardem odsłon mobilnych, najbardziej w górę Grupa Polska Press, Interia i ZPR Media (top 20)