Grupa Gamerock i producent „Familiady” uruchomią pierwszy polski kanał telewizyjny o e-sporcie
Agencja e-sportowa Grupa Gamerock zaczęła współpracę z firmą produkcyjną Astro, realizującą m.in. teleturniej „Familiada”, w celu uruchomienia pierwszego w Polsce kanału telewizyjnego E-Sport poświęconego w całości rozgrywkom e-sportowym i grom wideo.
Według pierwszej zapowiedzi najważniejszym elementem ramówki kanału E-Sport będą relacje z najbardziej prestiżowych turniejów e-sportowych na świecie. Pozostały czas antenowy mają wypełniać nie tylko materiały pochodzące z gier wideo, lecz także programy rozrywkowe, dokumentalne i talk-showy. - W ten sposób telewizja chce dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców niż ta, która aktualnie ogląda takie rozgrywki w internecie - czytamy komunikacie firmy Astro.
E-Sport ma być nadawany przez całą dobę i dostępny w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych. Nie podano jeszcze terminu startu stacji ani inwestycji, które poniosą na nią Astro i Grupa Gamerock. Ta pierwsza jest właścicielem koncesji telewizyjnej na kanał E-Sport.
Spółka Astro od wielu lat zajmuje się przede wszystkim produkcją teleturnieju „Familiada” emitowanego w TVP2 (umowę na realizację kolejnych 30 odcinków podpisała z TVP w połowie października). W pierwszej połowie br. firma zanotowała 1,47 mln zł wpływów ze sprzedaży i 44,7 tys. zł zysku netto.
W maju br. po raz pierwszy turniej e-sportowy - ESPORT NOW 2016 - transmitowała w swoim serwisie internetowym Telewizja Polska, a w marcu należący do TVN serwis Player.pl pokazywał mistrzostwa świata w grach komputerowych Intel Extreme Masters odbywające się w Katowicach.
Dołącz do dyskusji: Grupa Gamerock i producent „Familiady” uruchomią pierwszy polski kanał telewizyjny o e-sporcie