Grupa IMS zwiększyła wpływy o ponad połowę, obsługuje 30 tys. lokalizacji
Zajmująca się marketingiem sensorycznym Grupa IMS według wstępnych danych w pierwszej połowie br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 52 proc. do 24,66 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 3,61 do 3,64 mln zł.
Zysk EBITDA Grupy IMS zwiększył się z 7,29 do 7,81 mln zł, zysk operacyjny - z 3,94 do 4,57 mln zł, a marża EBITDA zmalała z 45,1 do 31,7 proc.
Firma zaznaczyła, że bez uwzględnienia 3,52 mln zł uzyskanych w ub.r. z tarcz pomocowych oraz kosztów programu motywacyjnego opartego o akcje (1,28 mln zł w pierwszej połowie br., 824 tys. zł przed rokiem) jej zysk EBITDA w zeszłym półroczu sięgnął 9,09 mln zł, wobec 4,59 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA zwiększyła się z 28,4 do 36,9 proc.
W samym pierwszym kwartale br. firma zanotowała 11,38 mln zł przychodów i 1,5 mln zł zysku netto, wobec 7,17 mln zł wpływów i 64 tys. zł straty netto rok wcześniej.
30 tys. miejsc obsługiwanych przez IMS
Na koniec czerwca br. Grupa IMS w modelu abonamentowym obsługiwała 30 077 lokalizacji, o 1 820 więcej niż rok wcześniej. W samym pierwszym półroczu osiągnęła wzrost o 688.
Natomiast jej spółka zależna Closer Music w swojej ofercie miała na koniec czerwca 2 746 utworów muzycznych, ponad dwukrotnie więcej niż w połowie ub.r. (1 222).
Grupa IMS jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W poniedziałek na zamknięciu sesji za akcję spółki płacono 2,67 zł, co daje kapitalizację w wysokości 86,2 mln zł.
Największymi akcjonariuszami firmy są jej wiceprezes Dariusz Lichacz (ma walory stanowiące 19,17 proc. kapitału i głosów na walnym) i Michał Kornacki (19,12 proc.).
Dołącz do dyskusji: Grupa IMS zwiększyła wpływy o ponad połowę, obsługuje 30 tys. lokalizacji