Grupa Interia.pl przejęła Okazjum.pl z ofertami sieci handlowych
Grupa Interia.pl kupiła serwis Okazjum.pl prezentujący gazetki i katalogi sieci handlowych od jego założycieli i funduszu ze SpeedUp Venture Capital Group. To kolejna witryna tego typu, po Promocenach.pl, przejęta ostatnio przez wydawcę.
- Ten zakup jest dla nas uwieńczeniem działań mających na celu stworzenie najlepszej i najszerszej oferty w tej kategorii e-commerce. Nasi użytkownicy uzyskują dostęp do największej bazy ofert promocyjnych, a nasi klienci i partnerzy biznesowi możliwość dotarcia ze swoimi komunikatami do największej, świetnie stargetowanej grupy konsumentów - podkreśla Artur Potocki, prezes Grupy Interia.pl. Wartość transakcji nie została podana.
Okazjum.pl działa od pięciu lat, jest bazą gazetek i katalogów reklamowych sklepów z całego kraju, zawiera też informacje o funkcjonowaniu centrów handlowych, bieżących promocjach konsumenckich i poradnik zakupowy. Stroną zarządzali do tej pory jej założyciele Joanna i Dawid Piaskowscy, a w 2011 roku zainwestował w nią fundusz należący do SpeedUp Venture Capital Group, przejmując 35 proc. udziałów.
W sierpniu br. serwis zanotował 879,5 tys. użytkowników i 26,4 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
- Cieszę się, że po kilku latach ciężkiej pracy udało się nam z sukcesem sprzedać naszą firmę. Wierzę, że Grupa Interia.pl jest w stanie w pełni wykorzystać potencjał serwisu i stworzyć jeszcze lepszą ofertę dla klientów Okazjum - komentuje Dawid Piaskowski. - Naszym zdaniem kluczem do sukcesu Okazjum jest gotowość do zmian w założonym modelu (przy zachowaniu początkowej idei) oraz ogromna zdolność do nauki nowych rzeczy - ocenia Bartłomiej Gola, partner zarządzający SpeedUp Venture Capital Group.
W zeszłym tygodniu Grupa Interia.pl ogłosiła przejęcie podobnego serwisu Promoceny.pl, natomiast w sierpniu trafiły do niej kupione przez Grupę Bauer Media porównywarka ubezpieczeń Rankomat.pl i Grupa eBroker.
Grupa Interia.pl od ponad trzech lat prowadzi też własny serwis z ofertami sieci sklepów - Promocyjni.pl. Wydawca podkreśla, że inwestycje w serwisy skierowane do branży handlowej wynikają ze strategii dywersyfikacji przychodów.
Dołącz do dyskusji: Grupa Interia.pl przejęła Okazjum.pl z ofertami sieci handlowych
dobry strzał!