Grupa Maspex finalizuje przejęcie marek Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols
Polska Grupa Maspex sfinalizowała proces przejęcia polskich aktywów Roust Corporation. W wyniku transakcji firma zakupiła spółkę CEDC International oraz jej spółkę zależną B2B Wine & Spirits - wraz z prawami do wszystkich marek oferowanych przez CEDC: Żubrówki, Soplicy, Absolwenta oraz marki Bols.
Grupa Maspex - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz - w listopadzie ubiegłego roku podpisała warunkową umowę z Roust Corporation na zakup jej spółki zależnej CEDC, do której należą marki Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols. Roust należy do do rosyjskiego miliardera Rustama Tariko.
"Dzięki transakcji powstanie także największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł"- podał w komunkacie Maspex. Kwoty transakcji nie ujawniono. Na finalizację umowy zgodę musiał wyraził UOKiK.
Zobacz: Mariusz Chrobot dyrektorem generalnym CEDC International
Żubrówka w rękach Grupy Maspex
- Na początku bieżącego tygodnia została podpisana finalna umowa. Ostatnią formalną czynnością była zmiana zarządu i objęcie operacyjnej kontroli nad CEDC, co nastąpiło w dniu wczorajszym [25 lutego - przyp. red.]. Nasze portfolio powiększyliśmy o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwenta oraz markę Bols – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex.
Zobacz: Maspex stawia na zrównoważony rozwój w materiałach reklamowych
CEDC liderem rynku wódki CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47 proc. (ilościowo) i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Ma w portfolio takie marki jak Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols. Jest również dystrybutorem m.in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin.
Produkcja prowadzona jest w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W 2020 roku spółka uzyskała obrót ze sprzedaży na poziomie 5,7 mld zł. Niespełna 10% sprzedaży jest realizowane na rynkach zagranicznych, a produkty spółki trafiają do prawie 100 krajów świata.
Zobacz: Maspex promuje nową wodę Alcalia
Maspex największą polską grupą spożywczą
Obok marek, które produkowane są w zakładach w Białymstoku i Obornikach Maspex nabył prawa do dystrybucji na polskim rynku m.in. win Carlo Rossi, Frontera, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin. Dzięki transakcji powstała największa polska grupa spożywcza.
Budowa nowego biznesu odbędzie się w oparciu o kompetencje pracowników spółki CEDC, nowoczesne zaplecze produkcyjne i liderskie marki.
Maspex posiada w swoim portfolio 63 marki i łącznie oferuje ponad 2300 propozycji towarowych, a jej produkty są obecne w ponad 60 krajach na całym świecie. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, DecoMorreno, Cremona, Plusssz oraz La Festa, Relax, Bucovina, River, Queens, Olympos, Apenta czy Vellingrad. Przychody ze sprzedaży w 2021 roku wyniosły 6,03 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa Maspex finalizuje przejęcie marek Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols