Grupa Modne Zakupy kupuje 30 procent udziałów GMZ.CO
Działająca na rynku modowego e-commerce Grupa Modne Zakupy (GMZ), objęła 2 tysiące nowoutworzonych udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym GMZ.CO, które pokryje wkładem pieniężnym w wysokości 2,5 mln zł. Po rejestracji tych udziałów, spółka będzie posiadała łącznie 3944 udziałów GMZ.CO, czyli 30 proc. kapitału zakładowego.
7 marca br. została zawarta umowa inwestycyjna, która zawierała szczegóły związane z inwestycją Grupy Modne Zakupy w zakup 30 proc. udziałów GMZ.CO. Jeszcze w listopadzie 2021 roku spółki podpisały Term Sheet, w którym zawarły wstępne warunki transakcji. Pierwszy cel inwestycyjny został osiągnięty poprzez zakup przez Grupę Modne Zakupy 30 proc. udziałów w GMZ.CO. Drugi cel dotyczy przejęcia 100 proc. udziałów w GMZ.CO, a następnie połączenia obu spółek.
Grupa Modne Zakupy inwestuje w rozwój
- W kwietniu br. spółka Grupa Modne Zakupy zakończyła z sukcesem ofertę publiczną akcji serii O. Pozyskane środki zostały przeznaczone na pośrednią inwestycję w Grupę Modne Zakupy poprzez inwestycję w GMZ.CO. Transakcja pozwoliła osiągnąć 30 procentowy udział w GMZ.CO poprzez nabycie udziałów od obecnych udziałowców oraz objęcie udziałów w podwyższonym kapitale GMZ.CO – komentuje Kamil Gaworecki, prezes GMZ.
- Ponieważ zakończyliśmy proces związany z realizacją pierwszego celu inwestycyjnego, przystępujemy do rozmów dotyczących dalszego zaangażowania kapitałowego GMZ SA w GMZ.CO/Grupę Modne Zakupy - komentuje Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes GMZ.CO/Grupy Modne Zakupy.
Spółka prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami erotycznymi (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Przeciętna liczba użytkowników miesięcznie stanowi blisko 400 tys. osób przy ponad 700 tys. sesji (dane za listopad 2020 r. do października 2021 r.). Liczba użytkowników w bazie sklepów grupy wynosi ponad 650 tys. osób.
Strategia rozwoju Grupy Modne Zakupy na lata 2021-2025 zakłada m.in osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku, rozwój organiczny oraz konsolidację na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women, a także zwiększenie dwukrotnie ilości brandów oraz trzykrotnie ilości produktów na serwisie Intymna do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań akcji Spółki na Rynek Główny GPW.
Dołącz do dyskusji: Grupa Modne Zakupy kupuje 30 procent udziałów GMZ.CO