SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa ZPR Media zawiesza miesięcznik „Podróże”. „Trudny okres przejściowy”

Należąca do Grupy ZPR Media spółka Time zdecydowała się zawiesić wydawanie miesięcznika turystycznego „Podróże” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - „Podróże” to silna marka funkcjonująca nie tylko w prasie, lecz także w mediach cyfrowych. Serwis Podroze.pl oraz media społecznościowe grupują osoby zainteresowane podróżowaniem - zaznacza Ewa Lampart, wydawca zarządzająca magazynem. Dodatkowo Grupa ZPR Media zwolniła kilkunastu pracowników.

Pod koniec zeszłego tygodnia ukazał się nowy, kwietniowy numer „Podróże”. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, zespołowi redagującymi magazyn przekazano, że obecnie nie ma planów publikacji kolejnego wydania.

- Zdecydowaliśmy się na zawieszenie wydawania  magazynu „Podróże” w obecnym trudnym okresie przejściowym - potwierdza nam Ewa Lampart, dyrektor generalna Grupy Super Express i wydawca zarządzająca „Podróżami”.

- „Podróże” to silna marka funkcjonująca nie tylko w prasie, lecz także w mediach cyfrowych. Serwis Podroze.pl oraz media społecznościowe grupują osoby zainteresowane podróżowaniem zarówno od strony praktycznej jak  i poszukiwania inspiracji - podkreśla. Zaznacz, że Podroze.pl, od jakiegoś czasu włączone do domeny se.pl, w marcu zanotowały jeden z lepszych wyników liczby odsłon.

Miesięcznik „Podróże” pojawił się na rynku w 1998 roku. Według danych ZKDP w całym ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 8 106 egz., o dosłownie 3 egz. mniej niż rok wcześniej.

Wskutek epidemii koronawirusa praktycznie zamarła polska branża turystyczna. Dwa tygodnie temu mocno ograniczono podróże międzynarodowe, a od środy zamknięte są hotele w całym kraju, jednocześnie władze apelują, żeby maksymalnie ograniczyć wychodzenie z domów. Cierpi na tym zarówno turystyka indywidualna, jak też branża wyjazdów biznesowych (tzw. MICE) i eventów.

W środę informowaliśmy, że należąca do Wirtualnej Polski spółka Wakacje.pl zwolniła kilkudziesięciu pracowników.

Zwolnienia w Grupie ZPR Media

Jak wynika z naszych informacji pracę straciło kilkunastu pracowników Grupy ZPR Media. Wśród zwolnionych są Przemysław Ziurkowski (dyrektor sprzedaży korporacyjnej oraz dyrektor handlowy w biurze reklamy radia i internetu) czy Monika Polewska (rzecznik prasowy).

Prezesem spółki Murator Expo nie jest już Jacek Oryl, który "miał zrezygnować ze stanowiska".

Spółka zwolnienia tłumaczy spadkiem rynku reklamowego.

Burda bez zmian wydaje „National Geographic Polska” i „NG Traveler”

Najpopularniejszymi miesięcznikami turystycznymi są wydawane przez Burda Media Polska „National Geographic Polska” (w ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 21 873 egz., po spadku o 12 proc.) i „NG Traveler” (18 434 egz., po spadku o 7,8 proc.).

Luiza Arament, PR manager Burda Media Polska, zapewnia nas, że oba magazyny będą ukazywać się w dotychczasowych cyklu wydawniczym. - Posiadamy wiernych tytułom prenumeratorów, którzy pozwalają nam na utrzymanie stabilnych nakładów. Dodatkowo zaoferowaliśmy naszym czytelnikom za pośrednictwem platformy Kultowy.pl darmową dostawę, zarówno prenumeraty, jak i pojedynczych numerów - wylicza.

Podkreśla, że firma rozwija też serwis National-Geographic.pl. - Niedawno uruchomiliśmy platformę National-Geographic.pl „Explorerzy. Idź za marzeniem”. Czytelnicy znajdą na niej unikalny kontent poradnikowy, budowany przez ekspertów wokół tematów podróżniczych i sportowych. Strona skierowana jest do wszystkich fanów aktywnego trybu życia, sportów wyczynowych oraz profesjonalnego podejścia do zdrowia w duchu ekologii i etycznego podróżowania - opisuje.

Ograniczenia handlu pogarszają dystrybucję prasy

Od połowy marca zamknięta jest zdecydowana większość sklepów poza spożywczymi. Co prawda Izba Wydawców Prasy uzyskała z kancelarii premiera interpretację, że kioski i saloniki prasowe mogą nadal działać, ale wielu właścicieli zdecydowało się je zamknąć, bo w centrach handlowych i na ulicach jest dużo mniej osób.

W tej sytuacji niektórzy wydawcy oferują nowe formy prenumeraty. Agora wprowadziła opcje kwartalnej i półrocznej prenumeraty jej czasopism i zapewniła darmową dostawę kwietniowych numerów, bezpłatną przesyłkę gwarantuje też Burda Media Polska.

PMPG Polskie Media w zeszłym tygodniu wydało swoje tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” tylko w formie cyfrowej. Jednocześnie wydawca zdecydował się zamknąć wersję drukowaną tego pierwszego tytułu, w bieżącym tygodniu ukazał się jego ostatni numer.

Tygodniki katolickie mocno ucierpiały na ograniczeniu obecności wiernych w kościołach. Andrzej Grajewski, zastępca redaktora naczelnego „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media), zaapelował do czytelników o kupowanie pisma w kioskach i w sieci. Natomiast „Przewodnik Katolicki” zawiesił swoje wydanie drukowane.

Z kolei dzienniki „Przegląd Sportowy” i „Sport” zmniejszyły swoją objętość, bo w połowie marca zawieszono zdecydowaną większość rozgrywek sportowych. Wydający ten pierwszy tytuł Ringier Axel Springer Polska zapewnia, że obecnie nie ma planów zmniejszenia cykliczności ukazywania się „PS”.

Dołącz do dyskusji: Grupa ZPR Media zawiesza miesięcznik „Podróże”. „Trudny okres przejściowy”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
nie jest dobrze.

to dopiero początek zwolnień.
0 0
odpowiedź
User
Joyce
Taka witryna jak Podróże może spokojnie być rozwijana przez jedną osobę. Zwolnienie rzecznika prasowego oznacza, że to było szybkie cięcie najbardziej zbędnych stanowisk. W kwietniu będą już cięcia w redakcjach.
0 0
odpowiedź
User
mike
Czy to jest ogromna korporacja z kilkoma tysiącami pracowników skoro rzecznika miała? Prezio zarobiony był spaniem czy pracą?
0 0
odpowiedź