Gry internetowe stają się coraz popularniejsze
Rynek gier internetowych w Chinach rośnie w bardzo szybkimtempie.
Według Wallace Cheunga, analityka rynku internetowegopracującego dla Crediut Suisse, rynek gier internetowych osiągnie w2007 roku wartość 1,3 miliarda dolarów. Do tak gwałtownego,wynoszącego aż 35% wzrostu przyczynią się zdaniem Cheunga główniedwie rzeczy: przede wszystkim wzrost o 23% wynoszącej w tej chwili137 milionów osób liczby użytkowników internetu. Chiny są w tejchwili drugim co do wielkości państwem pod względem liczby osóbkorzystających z internetu. Drugim powodem takich optymistycznychprognoz jest zwiększenie sprzedaży, które wywołane zostaniewprowadzeniem modelu sprzedażowego: free-to-play, zamiastnajpopularniejszego do tej pory pay-to-play. Model free-to-playpolega na darmowym, częściowym udostępnianiu gry. Gracz w momencie,kiedy chce skorzystać z jakichkolwiek, dodatkowych funkcji, musi zanie zapłacić.
"Popularność modelu free-to-play w Chinach powoduje, że graczeszybko przerzucają się z jednej gry na drugą. Gracz wydaje mniej najedną grę, niż wydałby w modelu pay-to-play, ale dzięki temuprzeznacza swoje pieniądze na większą ilość gier, co jest powodemrozwoju rynku" - powiedział Cheung.
Dołącz do dyskusji: Gry internetowe stają się coraz popularniejsze