GSK otwiera w Europie laboratorium badające preferencje sensoryczne konsumentów
Firma farmaceutyczna GSK Consumer Healthcare uruchomiła w Wielkiej Brytanii konsumenckie Laboratorium Badań Sensorycznych, dzięki któremu będzie badać preferencje sensoryczne konsumentów. Podobne funkcjonuje już w Stanach Zjednoczonych i dzięki jego pracy wprowadzenie wiele zmian w sprzedawanych produktach.
Laboratorium Badań Sensorycznych otwarto w brytyjskiej centrali GSK w Brentford. Nowa placówka będzie ściśle współpracowała z istniejącym już Laboratorium Badań Zachowań Kupujących, aby jak najlepiej zrozumieć preferencje i zwyczaje zakupowe konsumentów, które są istotne podczas procesu tworzenia produktów.
Jak podaje GSK, umiejscowienie obydwu laboratoriów w jednym budynku to pierwsze tego typu rozwiązanie w Europie. Laboratoria pozwolą na zwiększenie zaangażowania GSK Consumer Healthcare w takich obszarach, jak innowacyjność czy zdobywanie zaufania konsumentów.
Laboratorium Badań Sensorycznych będzie testować szeroką gamę produktów, wykorzystując w tym celu najnowocześniejsze urządzenia do śledzenia ruchów gałek ocznych (tzw. eye-tracking), systemy monitoringu biometrycznego twarzy oraz skóry, a także urządzenia rejestrujące. Dzięki tym testom specjalny zespół naukowców ds. badań sensorycznych oraz zachowań konsumenta będzie mógł przeprowadzać analizy świadomych i nieświadomych reakcji na prezentowany asortyment, a następnie wykorzystać ich wyniki w procesie opracowywania nowych produktów, a także usprawniania produktów już istniejących.
Dla celów badań został wyłoniony specjalny, 12-osobowy panel konsumentów spośród ponad 200 kandydatów. Jego członkowie zostali wybrani ze względu na wyjątkowe zdolności percepcji sensorycznej, które posiadają. Przeszli też półroczne szkolenie, które umożliwi im przekazywanie użytecznych informacji zwrotnych na temat smaku, konsystencji, zapachu oraz innych właściwości produktów, takich jak np. pasta do zębów czy syrop na kaszel.
Testowanie produktów przez panelistów będzie się odbywać podczas ośmiu cotygodniowych sesji.
GSK posiada już podobny obiekt w New Jersey w Stanach Zjednoczonych. Wyniki badań sensorycznych uzyskiwanych w tamtejszym laboratorium doprowadziły do wdrożenia szeregu zmian w wielu produktach. Podczas badań ustalono na przykład, że konsumenci cierpiący na zgagę doświadczają uczucia palenia wewnątrz ciała, które chcieliby zniwelować środkiem przynoszącym ulgę w postaci uczucia chłodu. Na podstawie tego spostrzeżenia opracowano technologię umożliwiającą wywoływanie uczucia chłodu po zażyciu preparatu, która została zastosowana w produkcji leków zobojętniających. Wyniki badań doprowadziły bezpośrednio do opracowania preparatu na zgagę o nazwie ENO Cooling Powder, który jest sprzedawany zarówno w Ameryce Łacińskiej jak i w Azji.
Oprócz połączonych w jednym ośrodku w stanie New Jersey Laboratoriów: Badań Sensorycznych, Badań Zachowań Konsumentów oraz Badań i Rozwoju Produktów, istnieje jeszcze jedno Laboratorium Badań Zachowań Konsumentów - w GSK Asia House w Singapurze.
Dzięki nowo utworzonemu laboratorium mają zyskać też polscy konsumenci. Katarzyna Jezierska, dyrektor marketingu GSK Consumer Healthcare w Polsce powiedziała - Jedną z wartości GSK jest koncentracja na potrzebach konsumenta. Bardzo się cieszę ze stworzenia Laboratorium Badań Sensorycznych, które jest kolejnym krokiem, aby w praktyce jeszcze lepiej rozumieć te potrzeby i zapewniać, że nasze innowacje będą zgodne z preferencjami sensorycznymi konsumentów. Moje wcześniejsze doświadczenie pokazuje, że takie laboratorium znacznie usprawnia proces tworzenia nowych produktów, stanowiąc ważne ogniwo procesu ich rozwoju, jeszcze przed szerokimi badaniami konsumenckimi. Dzięki temu innowacje mogą trafiać na rynek szybciej i są lepiej dopasowane do oczekiwań klientów.
Dołącz do dyskusji: GSK otwiera w Europie laboratorium badające preferencje sensoryczne konsumentów