GTS Energis chce wejść na rynek prywatny
Rynek klientów biznesowych nie rozwija się już tak dynamicznie.
GTS Energis rozważa więc budowanie nowej marki dla klientów indywidualnych, przejęcie któregoś z konkurentów, a może nawet jedno i drugie.
Rynek telekomunikacyjny daje nam dzisiaj poniżej 10% wzrostu rocznie. Jeżeli chcielibyśmy się rozwijać szybciej, możemy wejść w bardziej zaawansowane usługi dla biznesu, ale tutaj panuje bardzo silna konkurencja. Inna droga to rynek klientów indywidualnych. Trzeba by tu jednak za spore pieniądze zbudować własną markę i nowe struktury marketingu albo kupić któregoś z graczy. Tylko który jest na sprzedaż? – pyta retorycznie Jarosław Mikos, prezes zarządu GTS Energis.
Netia ma od roku dużego inwestora finansowego (fundusz Novator). Exatel – spółka zależna od Skarbu Państwa – pełni różne funkcje na rzecz wojska i policji, więc PiS nie odda go firmie kontrolowanej przez rosyjski kapitał. Pozostaje Dialog, którą KGHM próbuje sprzedać od pięciu lat i którą GTS interesował się już wcześniej.
Moim zdaniem dzisiaj jest jeszcze za wcześnie na korzystną sprzedaż Telefonii Dialog – ocenia Krzysztof Kaczmarczyk, analityk Deustche Banku. Szefowie GTS też chyba liczą się z odmową i stąd plany inwestycji we własną markę. GTS ma już umowę z Telekomunikacją Polską na bistream access, a niedługo też na WLR.
Dołącz do dyskusji: GTS Energis chce wejść na rynek prywatny