Gwałtownie spadła sprzedaż kosmetyków do makijażu
W siedemnastym tygodniu roku (od 20 do 26 kwietnia) o ponad trzy czwarte rdr. spadła wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu twarzy i o dwie trzecie - kosmetyków do makijażu oczu - pokazują dane Nielsena. W ujęciu tygodniowym wartość koszyka zakupowego online wzrosła 38 proc.
Wartość sprzedaży koszyka zakupowego rok do roku wzrosła o 22 proc. - podał Nielsen. W ujęciu tydzień do tygodnia (w t17. vs t16. 2020) wzrost wyniósł 38 proc. Wartość sprzedaży online w tygodniu 17. (20-26 kwietnia) w porównaniu z poprzednim tygodniem również wzrosła o 38 proc.
- W tygodniu 17. Nielsen zaobserwował pozytywne sygnały dotyczące danych sprzedażowych. Mówimy o tygodniu, który rozpoczął się 20 kwietnia, czyli w dniu kiedy zaczął obowiązywać pierwszy etap znoszenia ograniczeń dotyczących m.in. liczby osób w sklepach. Ta zmiana wyraźnie korzystnie wpłynęła na dynamikę koszyka. Dwucyfrowe wzrosty odnotowano w najważniejszych obszarach: w porównaniu do ubiegłego roku, ubiegłego tygodnia, w internecie i w sklepach stacjonarnych. Przyczyniły się do tego zarówno kategorie spożywcze, jak i - po raz pierwszy od kilku tygodni - te przemysłowe. Obok poziomu wzrostów ważna jest również siła kategorii, które mają największy wpływ na finalny wynik koszyka. W analizowanym okresie były to środki czystości, alkohole i produkty mrożone - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Sprzedaż kosmetyków w dół
Od 20 do 26 kwietnia największe wzrosty sprzedaży Nielsen odnotował w kategoriach środki czystości (+64 proc.), piwo (+19 proc.), lody +11 proc..
Kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do makijażu twarzy (-76 proc.), kosmetyki do makijażu oczu (-66 proc.) oraz bułki (-21 proc.).
Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).
Dołącz do dyskusji: Gwałtownie spadła sprzedaż kosmetyków do makijażu