H&M planuje zamknąć ponad 200 sklepów, bo chce skupić się na internecie
Firma odzieżowa H&M zapowiedziała, że w przyszłym roku planuje zamknąć ok. 250 swoich sklepów stacjonarnych na całym świecie. Spowodowane jest to rosnącą sprzedażą w internecie i ciągłymi problemami wynikającymi z pandemii koronawirusa. W Niemczech marka dostała 35,3 mln euro kary za naruszenie przepisów RODO.
Firma odzieżowa H&M planuje zamknąć do przyszłego roku 250 swoich sklepów stacjonarnych. Informuje, że to odpowiedź na wzrost popularności zakupów przez internet, która szczególnie nasiliła się w trakcie wiosennego lockdown'u wprowadzonego w związku z pandemią koronawirusa. Trend ecommerce wciąż się utrzymuje, a sprzedaż internetowa wciąż rośnie, więc dalsze utrzymywanie części sklepów stacjonarnych wydaje się być coraz częściej zbędne.
Odzieżowa marka H&M wciąż boryka się z finansowymi skutkami pandemii COVID-19 i spadkiem wpływów sprzedażowych zapoczątkowanym wiosną br. przez wspomniany lockdown. We wrześniu jej przychody wciąż były niższe w porównaniu z 2019 roku - spadły rok do roku o 5 proc.
Dlatego H&M chce się skupić na rozwoju sprzedaży internetowej kosztem utrzymania sklepów stacjonarnych. Chce ich zamknąć ok. 5 proc. na całym świecie, co oznacza że zlikwidowanych zostanie ok. 250 placówek. Firma nie podaje, jaka to będzie liczba w każdym z krajów, w którym działa.
H&M w ub.r. zamknęło 166 sklepów - z tego 50 w Europie.
Gigantyczna kara za złamanie RODO w Niemczech
Szwedzka marka odzieżowa H&M została właśnie ukarana przez niemiecki urząd ochrony danych karą w wysokości 35,3 mln euro za naruszenie RODO. Konkretnie chodziło o wtrącanie się menedżerów spółki w prywatne życie jej pracowników, w tym zbieranie informacji o ich historii medycznej i przekonaniach religijnych.
Praktyki te zaczęto stosować w niemieckim oddziale H&M w 2014 roku. Ankietowano pracowników w szerokim zakresie tematów i zbieraniu informacji dotyczących ich prywatnej sytuacji, na przykład sposobu spędzania wakacji, czy stanu zdrowia. Zdarzały się sytuacje, w których przełożeni szukali też informacji na temat sytuacji rodzinnej pracowników czy ich przekonań religijnych, które potem spisywali.
Firma przyznała się do nieprawidłowości w swoim centrum obsługi w Norymberdze.
Kara 35,3 mln euro dla H&M jest najwyższą od 2018 roku (wtedy wprowadzono RODO) karą nałożoną w Niemczech w zakresie przepisów dotyczących ochrony prywatności.
Dołącz do dyskusji: H&M planuje zamknąć ponad 200 sklepów, bo chce skupić się na internecie