“Hela w opałach” przegrywa z konkurencją
Czwarta seria komediowej “Heli w opałach”, którą TVN nadaje od 4 grudnia w soboty o 20,00, po trzech odcinkach gromadzi średnio 2,11 mln widzów. To słabszy wynik niż osiągają w tym paśmie główni konkurenci stacji.
Udział TVN w rynku w czasie emisji “Heli” wynosi 13,61 proc. w grupie 4+ i 14,35 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla serwisu Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. w tym paśmie stacja notowała lepsze wyniki – śledziło ją 2,97 mln widzów, a udział kanału wynosił odpowiednio 19,22 proc. i 21,26 proc. Wtedy jednak w pierwszą z sobót grudnia emitowano finał “Mam talent” (32,27 proc. udziału w paśmie), w kolejne soboty udziały TVN w 4+ oscylowały już ok. 12 i 13 proc.
W paśmie nadawania “Heli w opałach 4” TVN zajmuje czwarte miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+). Liderem z udziałem 22,98 proc. jest TVP 1 pokazująca wtedy “Sport”, “Pogodę” i filmy. Dalej plasują się: TVP 2 (16,34 proc.; serial “U Pana Boga w ogródku”) i Polsat (15,44 proc.; filmy, koncert). W grupie 16-49 TVN-owi udaje się wygrywać z Dwójką i jest trzeci.
Profil widowni serialu pokazuje, że śledzą go najchętniej kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, a także mieszkańcy miast.
Trzecia seria “Heli”, emitowana w TVN dość dawno, bo jesienią 2007 roku i w innym paśmie (niedziele o 18.30), miała średnio 2,56 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 18,69 proc. i 21,09 proc.
Widownia “Heli w opałach” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
04-12-2010 | 2 023 118 | 13,00% | 13,14% |
11-12-2010 | 2 057 515 | 13,47% | 14,34% |
18-12-2010 | 2 250 221 | 14,33% | 15,59% |
Średnia | 2 111 471 | 13,61% | 14,35% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 560 674 | 22,98% | 21,50% |
TVP 2 | 2 531 817 | 16,34% | 12,65% |
Polsat | 2 392 588 | 15,44% | 19,09% |
TVN- Hela w opałach | 2 111 471 | 13,61% | 14,35% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 34,35% | 71 |
Kobiety | 65,65% | 127 | |
Wiek | 4-9 | 2,38% | 40 |
10-15 | 4,71% | 67 | |
16 - 19 | 2,09% | 36 | |
20 - 24 | 3,94% | 48 | |
25 - 29 | 6,69% | 75 | |
30 - 34 | 8,12% | 99 | |
35 - 39 | 9,51% | 134 | |
40 - 44 | 6,74% | 105 | |
45 - 49 | 5,95% | 83 | |
50 - 54 | 10,57% | 128 | |
55 - 59 | 11,80% | 156 | |
60+ | 27,52% | 141 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,57% | 68 |
< 50 tys. | 24,71% | 103 | |
50-100 tys. | 11,86% | 138 | |
100-200 tys. | 10,25% | 128 | |
> 200 tys. | 26,61% | 131 | |
Zawód | Top management | 8,31% | 107 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,36% | 106 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,78% | 93 | |
Emeryci | 36,34% | 146 | |
Inni | 21,21% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 50,91% | 111 |
Średnie | 29,85% | 101 | |
Wyższe | 12,15% | 106 | |
Inne | 7,09% | 55 |
Dołącz do dyskusji: “Hela w opałach” przegrywa z konkurencją