SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Helskie słuchowisko braci Miłoszewskich podbija serca słuchaczy! Takiego wyniku nikt się nie spodziewał

„Mierzeja” to najpopularniejszy serial audio tego lata. Użytkownicy aplikacji Empik Go, w której tytuł dostępny jest na wyłączność, spędzili z nim już 40 tysięcy godzin. O sukcesie historii napisanej przez wyjątkowy literacki duet i akcji promocyjnej opowiada Paweł Heba, Digital Content Creative Director w Grupie Empik.

Zygmunt i Wojciech Miłoszewscy kilka lat temu napisali scenariusz do serialu telewizyjnego, który okazał się... za dobry. Stacja, dla której powstał tekst, chciała wprowadzić wiele uproszczeń, a finalnie odłożyła realizację pomysłu na półkę. Renesans słuchowisk w 2020 r. spowodował jednak, że bracia zdecydowali się na przepisanie tekstu i w ten oto sposób „Mierzeja” zadebiutowała 7 lipca w aplikacji Empik Go jako serial audio.

Niecałe dwa miesiące od premiery tytuł został dodany do wirtualnych bibliotek użytkowników aplikacji Empik Go ponad 100 tysięcy razy. Najchętniej słuchana produkcja audio w aplikacji w lipcu i sierpniu zbiera same pozytywne recenzje, a ich średnia ocen to 4,8. Tytuł przyciągnął do aplikacji  kilkanaście tysięcy nowych subskrybentów.

– Wiemy już, że premiera „Mierzei” okazała się olbrzymim sukcesem, a serial audio jest najchętniej słuchaną pozycją w abonamencie Empik Go w ciągu ostatnich 8 miesięcy. To też wyraźny sygnał dla rynku wydawniczego i twórców – formaty audio są coraz popularniejsze, a oryginalne treści audio wyrastają na samodzielną kategorię na rynku, funkcjonującą niezależnie od wydań papierowych i przyciągającą dużą grupę odbiorców – mówi Paweł Heba, Dyrektor Kreatywny Empik Go.

Premierze serialu audio towarzyszyła kampania promocyjna. Działania marketingowe objęły szeroką komunikację   w ramach ekosystemu Grupy Empik (reklama wizualna i audio w ponad 300 salonach Empik w całej Polsce), digitalową kampanię radiową , platformę YouTube, social media, sieci display, kampanię outdoor w Warszawie oraz Trójmieście, współprace influencerskie oraz lokalną akcję niestandardową na plażach Mierzei Helskiej. Za kreację i produkcję materiałów odpowiadał zespół marketingu Empik Go oraz studio kreatywne SPRING UP z Tarnowa. Autorem zdjęć okładkowych jest Łukasz Sokół (IMAGINE PHOTOS).

Empik Go wraz z Wydawnictwem W.A.B. przygotował także szereg aktywacji mających na celu zwiększenie zasięgu tytułu. W lipcu w Warszawie odbyła się premiera oraz event na Barce Warszawskiej z udziałem ekipy realizującej i grającej w “Mierzei” oraz twórców z szeroko pojętej branży produkcji audio: lektorów, realizatorów dźwięku, aktorów głosowych, podcasterów, reżyserów słuchowisk. W kolejnych dniach po premierze fani autorów mieli szansę na otrzymanie kartki własnoręcznie podpisanej przez braci Miłoszewskich (musieli tylko wypełnić specjalny formularz na stronie empik.com/mierzeja). O fenomenie helskiego słuchowiska Empik Go postanowił opowiedzieć także w dedykowanej gazecie “Mierzeja News”, która miała swoją premierę 15 sierpnia. Magazyn był dystrybuowany na plażach w Helu, Juracie, Jastarni, Kuźnicy, Chałupach oraz Władysławowie.

„Mierzeja” to thriller, który przenosi słuchaczy na Półwysep Helski. Przewrotnie, fabuła nie przypomina historii rodem z nadmorskiego kurortu, raczej mroczną opowieść pełną tajemnic, w której wszyscy skrywają jakąś trudną prawdę. Oprócz dojmującej atmosfery zagrożenia i tajemnicy „Mierzeję” cechuje – rozegrany w dialogach – charakterystyczny dla braci Miłoszewskich humor i ironia. Autorzy nie zapomnieli też o wątku miłosnym. W pędzącej akcji zbudowanej z dialogów i ciętych ripost wybrzmiewa też silny komentarz społeczno-polityczny pod adresem współczesnego świata. Z czego wynika sukces tytułu – zdradza Paweł Heba:

– Historia opowiedziana w serialu mogłaby stać się podstawą obszernej książki, jednak napisana została z myślą o aktorskim wykonaniu i poznać można ją tylko w formacie superprodukcji audio. Mieliśmy nadzieję, że „Mierzeja” przyciągnie uwagę ogromnej rzeszy czytelników, czekających na nowe tytuły Zygmunta i Wojtka. I nie pomyliliśmy się. Serialu słuchają nie tylko fani audiobooków, słuchowisk i podcastów, ta historia przekonała też do formatu audio tych, którzy wcześniej nie próbowali audio – dodaje Paweł Heba.

Partnerem strategicznym serialu została ŠKODA Polska.

REALIZACJA
Reżyseria: Wojciech Pątkiewicz i Krzysztof Czeczot
Realizacja dźwięku: Wojciech Pątkiewicz i Jan Świtlak
Kierownictwo produkcji: Aleksandra Szatkowska
Producent wykonawczy: MAKE IT
Producent: Paweł Heba i Anita Rochalska Empik Go

W ROLACH GŁÓWNYCH:
Mateusz Damięcki (Robert)
Karolina Gorczyca (Żaneta)
Anna Smołowik (Zosia)
Sandra Drzymalska (Jola)
Sebastian Dela (Lisowski)
Krzysztof Czeczot (Feliks)

Więcej o serialu: www.empik.com/mierzeja