Hiszpanie projektowali makietę nowego dziennika Agory
Makieta nowego dziennika Agory, który ma ukazać się 14 listopada, powstała we współpracy z hiszpańskim zespołem Cases i Associats.
Graficy Cases stworzyli m.in. layout grzbietu głównego dziennika. "Gazeta środka" Agory to pierwszy projekt Cases w Polsce.
- Początkowo zespół polskich redaktorów i katalońskich grafików współtworzył projekt w barcelońskiej siedzibie zespołu. Od kilku miesięcy Cases pracują w redakcji nowego dziennika - poinformowano w komunikacie prasowym.
Ze strony Cases za projekt odpowiada Brazylijczyk Francisco Amaral, wiceszef firmy Cases i Associats. Szefową zespołu projektantów jest Katalonka Violeta Valle Garcia, która wcześniej projektowała włoską "La Stampę", hiszpańską gazetę "El Periodico de Catalunya" i argentyńską "Clarin".
Cases i Associats działa od 1990 roku. Prócz biura projektowego w Barcelonie ma siedziby w Buenos Aires i Miami. Graficy Cases tworzyli lub zmieniali makiety ponad 60 tytułów prasowych w Europie i Ameryce Łacińskiej, m.in.: "The Independent", "Corriere della Sera", "La Gazetta dello Sport". Za swoje prace zdobyli kilkadziesiąt nagród i wyróżnień w światowych konkursach.
Jak informuje Agora dyrektorem artystycznym dziennika został Maciej Kałkus. Wcześniej tworzył on makiety polskiej edycja "Playboya" oraz "Newsweeka", makietę "Zwierciadła", "Poradnika Domowego", "Dziecka" i "Auto+". W sumie autor lub współautor 40 makiet kwartalników, miesięczników, tygodników. Opracował też ok. 100 katalogów dla najwybitniejszych polskich artystów w ramach współpracy z Zachętą.
A kiedy nowy dziennik Agory - wydawcy "Gazety Wyborczej" i "Metra" pojawi się na rynku? Jak wynika z ciągle nieoficjalnych informacji nastąpi to 14 listopada. Na 13 listopada Agora zaplanowała uroczystość z okazji startu nowego tytułu.
- W dniu debiutu ma się odbyć konferencja prasowa - poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka Agory Beata Kruczek. Do tego czasu Agora nie udziela informacji o dzienniku, nie komentuje też medialnych doniesień na jego temat.
Według mediów, nowy dziennik ma mieć około miliona egzemplarzy nakładu i cenę poniżej 1 zł. Od kilku dni trwa intensywna kampania reklamowa w stacjach telewizyjnych i na billboardach pod hasłem: "Nadchodzi nowy dzień".
Jak wynika z nieoficjalnych informacji tytuł dziennika to "Nowy Dzień".
Na początku października Agora poinformowała, że nowy dziennik nie będzie ani tabloidem, ani gazetą bulwarową, ani też poważną gazetą polityczną. Nowa gazeta, według wydawcy, nie będzie kalką jakiegoś zagranicznego tytułu, tylko autorskim projektem Agory.
Dziennik nie będzie miał osobnych wydań regionalnych, ale 20 korespondentów z całej Polski ma dostarczać gazecie informacji z regionów.
Redaktorem naczelnym nowego dziennika jest Jerzy Bogdan Wójcik (do tej pory szef "Metra"), wydawcą Wojciech Fusek (wcześniej pracował w lokalnych oddziałach "GW").
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" (średnia sprzedaż w pierwszym półroczu 2005 r. - 467 tys. egz.) i bezpłatne "Metro" (średni dzienny nakład - 457 tys. egz.).
Dołącz do dyskusji: Hiszpanie projektowali makietę nowego dziennika Agory