SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Iga Świątek kontra Robert Lewandowski w mediach. O kim mówiono więcej?

O Robercie Lewandowskim w 2022 roku wspominano w przestrzeni medialnej aż cztery razy częściej niż o Idze Świątek - wynika z analizy PSMM Monitoring & More. O piłkarzu ukazało się około 4,8 mln publikacji, podczas gdy o tenisistce 1,1 mln.

Robert Lewandowski ma za sobą bardzo udany medialnie rok. Piłkarz po wielu latach przeniósł się do FC Barcelony z Bayernu Monachium, przez co znacznie poszerzył grupę docelową odbiorców. Ze zgromadzonych danych przez PSMM widać wyraźnie, że po debiucie w lidze hiszpańskiej liczba publikacji w mediach społecznościowych na jego temat zwiększyła się i utrzymywała się na istotnie wyższym poziomie przez całą drugą połowę roku - analizuje PSMM Monitoring & More.

W całym 2022 roku na temat najlepszego polskiego piłkarza pojawiło się ponad 4,8 mln publikacji, a 260 tysięcy z nich w mediach tradycyjnych. Wygenerowały szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE o wartości 1,4 mld złotych. Z kolei w mediach społecznościowych opublikowano ponad 4,5 mln wpisów, które wygenerowały AVE ponad 6,3 mld złotych.   

Iga Świątek, numer 1 światowego rankingu tenisistek, w poprzednim roku dwukrotnie triumfowała w turniejach wielkoszlemowych – wygrała French Open oraz US Open. W przypadku Polki zdecydowanie największe zainteresowanie mediów przypadło na czerwiec. Wówczas wygrała w prestiżowej rywalizacji na kortach Rolanda Garrosa oraz śrubowała swoją serię bez porażki i umacniała się na prowadzeniu w światowym rankingu.

W 2022 roku na temat Igi Świątek pojawiło się 1,12 mln publikacji. Zdecydowana większość w mediach społecznościowych – 940 tys. Z kolei media tradycyjne przygotowały ponad 180 tys. materiałów. Łączny szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE wyniósł ponad 2 mld złotych.

Oboje naszych wybitnych sportowców ma za sobą świetny rok nie tylko na boisku i korcie. Widać to w mediach, gdzie na ich temat pojawiło się ponad 6 milionów publikacji. Według naszych szacunków wygenerowały one ekwiwalent reklamowy AVE sięgający niemal 10 miliardów złotych. Porównanie ostatniego roku lepiej wypada dla Roberta Lewandowskiego, który ma przewagę nad Igą Świątek. To z pewnością wynikają z dłuższej pracy nad marką osobistą sportowca. Dodatkowo oczy całego świata w listopadzie i grudniu zwróciły się na Katar, gdzie odbywała się najważniejsza piłkarska impreza czterolecia. To zagwarantowało dodatkową ekspozycję medialną Lewandowskiego, co wyraźnie widać w wykresach pokazujących liczbę publikacji w tym okresie – komentuje Katarzyna Popławska, kierownik marketingu i PR w PSMM Monitoring & More.

O Lewandowskim było głośno na mundialu, o Świątek podczas Wielkich Szlemów

Robert Lewandowski ma wyższy niż Iga Świątek odsetek (80 proc. vs. 66 proc.) publikacji internetowych. Za to liderka światowego rankingu tenisowego ma lesze statystyki wzmianek w radiu (27 proc vs. 13 proc.), w pozostałych mediach sportowcy mają taki sam procent publikacji - pokazują dane PSMM Monitoring & More.

Najwięcej informacji pozytywnych z Igą Świątek ukazało się w czerwcu, w związku z jej sukcesem na kortach Rolanda Garrosa. Szerokim echem odbiły się wyrazy wparcia dla ogarniętej wojną Ukrainy, jakie sportsmenka wygłosiła po swoim zwycięstwie w turnieju.

W przypadku Roberta Lewandowskiego najwięcej publikacji, zarówno pozytywnych jak i negatywnych, ukazało się w listopadzie minionego roku, co wiązało się bezpośrednio z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Kapitan reprezentacji Polski musiał mierzyć się z dużą falą krytyki po nieudanym karnym w meczu z Meksykiem, by następnie strzelić debiutancką bramkę w MŚ w spotkaniu z Arabią Saudyjską.

Dołącz do dyskusji: Iga Świątek kontra Robert Lewandowski w mediach. O kim mówiono więcej?

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz
3 mln to wpisy typu "Lewy w Barcelonie, Lewy w Realu? Potęgi chcą Lewego" itp itp.
0 0
odpowiedź
User
gosc
Oboje sluza do rozrabiania naszych emocji.,i portfeli.
Opiekunowie Igi bardziej by sie skupili na tym co jej podaja do lykania, . Jest calkiem bez kobiecej figury, plaska jak deska, masywne meskie torso, reakcje i mimike twarzy jak faceci w chwili zwyciestwa. Dziwne..
Czy na skutek faszerowania hormonami bedzie mogla miec naturalnie dziecko czy trzeba bedzie szukac biologicznej mamy? To wazne.
Lewandowskiego tez czyms karmia,,ze zmienia mu sie figura,ten z kolei szeroki w ledzwiach - jak babka. Co sie dzieje
0 0
odpowiedź
User
gosc
bez roznicy. Oni sa od tego zeby wywolywac ruch w emocjach ,i portfelach.
Opiekunowie Igi niech lepiej zatroszcza jakie hormony na performance,ze ma wygld mocno meski ,jest plaska,masywne meskie torso, zadnych kobiecych wciec i zaokraglen..takze reakcje mimiczne, zupelnie niekobiece..
Co z jej macierzynstwem kiedys..,czy trzeba bedzie szukac zastepczyni,?
Lewandowskiego tez ma super wkladki do lunchu,,ze mu sie figura w ledzwiach zmienia jest szeroki ,oj szeroki...
0 0
odpowiedź