TVP ujawnia przychody z igrzysk olimpijskich. „Spory sukces”
Telewizja Polska zamknęła igrzyska olimpijskie w Paryżu z przychodem na poziomie 22,5 mln zł. To o 156 proc. więcej niż podczas igrzysk z 2020 roku. Na tę kwotę składają się zarówno przychody z klasycznej reklamy telewizyjnej, sponsoringu i akcji niestandardowych, jak i z reklamy w internecie.
Mimo że największy wzrost zanotowano w reklamie internetowej, to każda z form sprzedaży (reklama TV, sponsoring, internet) zanotowała istotny wzrost przychodów w porównaniu do poprzednich letnich igrzysk. Przychód na poziomie 22,5 mln zł jest też wyższy niż przychód z Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 roku czy rozgrywanych w polskiej strefie czasowej Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku - podała Telewizja Polska w komunikacie.
W przestrzeń reklamową przy transmisjach z zawodów zainwestowały zarówno polskie firmy jak i międzynarodowe. Wśród 10 największych reklamodawców znalazły się takie podmioty jak Orlen, PGE, Allegro, DNP (Dolina Noteci), Unilever, Orange, Maspex, Jeronimo Martins (Biedronka), Media Expert i New Balance.
Transmisje telewizyjne z turnieju w stacjach Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2, TVP Sport) zobaczyło 26,3 mln Polaków (dane Nielsena z widownią poza domem). Jest to wynik aż o 8,6 mln widzów (+49 proc.) wyższy, niż podczas poprzednich letnich igrzysk w Tokio w 2021 roki. Wówczas jednak transmisje miały miejsce głównie w nocy i rano - teraz od rana do wieczora.
CZYTAJ TEŻ: Kanał TVP odkodowany na satelicie
Jak informowaliśmy na Wirtualnemedia.pl, największą widownię zgromadziły mecze siatkówki. Najlepiej oglądaną transmisją imprezy był mecz finałowy Polska – Francja w TVP1, który zobaczyło 4,9 mln widzów (udział w rynku wyniósł 51 proc.). Spotkanie to okazało się nie tylko pierwszym od 48 lat siatkarskim finałem z udziałem Polaków.
TVP zaznaczyła, że na 100 najlepiej oglądanych transmisji w telewizji 88 miało miejsce w TVP, a 12 w Eurosporcie (kanały Eurosport 1 i Eurosport 2 pokazywały kluczowe zawody, całość igrzysk była w serwisie Max).
3,1 mln widzów igrzysk w streamingu TVP
Transmisje online, dostępne dla widzów za darmo, w tym na żywo, przyciągnęły 3,1 miliona widzów Najchętniej wybierana była aplikacja TVP Sport, ale znaczącym jej uzupełnieniem okazały się transmisje oglądane w TVP VOD i TVP GO. Istotną część tych transmisji widzowie oglądali online na ekranie telewizora.
– Igrzyska olimpijskie były dla nas sporym sukcesem. Dzięki współpracy z TVP Sport stworzyliśmy przestrzeń dla naszych partnerów, w których ich marki były doskonale wyeksponowane. Nasi partnerzy chętnie korzystali zarówno ze sponsoringu, jak i z reklamy w telewizji linearnej jak z reklamy online. Na sukces znakomity wpływ miały wysokie poziomy widowni, które budowane były w konkurencji do stacji komercyjnych - komentuje Marcin Gudowicz, dyrektor biura reklamy i marketingu TVP.
Dołącz do dyskusji: TVP ujawnia przychody z igrzysk olimpijskich. „Spory sukces”