Canal+ zwiększa przychody i stawia na partnerstwo z Apple TV+
Przychody Grupy Canal+ w I kwartale 2023 roku wyniosły 1,478 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Podczas prezentacji wyników, właściciel dostawcy płatnej telewizji, koncern Vivendi, chwalił się partnerstwem z Apple TV+, które ma obowiązywać także w Europie Środkowej.
Właściciel Canal+ poinformował, że wpływ na dobre wyniki miały wszystkie segmenty jego działalności. W samej Francji przychody wzrosły o 1,4 proc., natomiast na pozostałych rynkach o 1,6 proc.
Dobry początek roku zaliczyła także wytwórnia i dystrybutor filmowy Studiocanal, której przychody wzrosły o 13,6 proc. dzięki udanym premierom francuskich produkcji („Alibi.com 2”) i zagranicznych („John Wick 4”).
Współpraca z serwisem Apple TV+
Vivendi przypomina, że w ostatnich miesiącach Canal+ we Francji podpisał porozumienie z Orange w sprawie przyjęcia kanałów OCS. Firma zwiększyła też udziały w południowoafrykańskim dostawcy płatnej telewizji i serwisów streamingowych MultiChoice do 30,27 proc. Dokonano też przejęcia brytyjskiej wytwórni Birdie Pictures.
W marcu Canal+ znalazł się w rankingu 50 najpotężniejszych francuskich marek na świecie (Kantar BrandZTM 50). Studiocanal przygotowuje też wspólnie z Heyday Films animację „Paddington In Peru”. Prace nad produkcją rozpoczną się w lipcu.
W połowie kwietnia Grupa Canal+ i Apple ogłosiły wieloletnie porozumienie o partnerstwie strategicznym. Od 20 kwietnia francuscy abonenci firmy mogą wykupić dostęp do serwisu streamingowego Apple TV+.
Treści z platformy można oglądać także za pośrednictwem aplikacji myCanal (w Polsce działa ona pod nazwą Canal+ online). Usługę w pierwszej kolejności uruchomiono we Francji i Szwajcarii, a później ma zostać wprowadzona także w Czechach i na Słowacji.
- Przełomowa umowa z Apple potwierdza wiodącą pozycję Grupy Canal+ we Francji jako agregatora treści - stwierdzili we wspólnym oświadczeniu Yannick Bolloré, przewodniczący rady nadzorczej Vivendi i Arnaud de Puyfontaine, prezes zarządu i dyrektor generalny.
Canal+ nie informuje o podobnych planach dotyczących Polski. We Francji oferuje klientom dostęp do Disney+, a nad Wisłą podobną umowę o partnerstwie amerykański koncern ma z Grupą Polsat Plus. W naszym kraju Canal+ oferuje jednak kanały Warner Bros. Discovery, a na rodzimym rynku wycofał je z oferty. Pojawiły się za to w serwisie streamingowym Amazon Prime Video. Dotychczas produkcje HBO we Francji pokazywały kanały OCS. Warner Bros Discovery chce uruchomić serwis Max także na tamtejszym rynku, co doprowadziło do konfliktu. W Polsce za pośrednictwem Canal+ można wykupić nie tylko subskrypcję HBO Max, ale także Netfliksa, Playera czy Viaplay.
Firma nie podała danych odnośnie liczby abonentów i subskrybentów. W Polsce nie aktualizuje danych od czerwca 2020 roku, kiedy chwaliła się 2,7 mln klientami. Taka liczba widnieje też od dłuższego czasu w serwisie korporacyjnym Canal+ Polska.
Dołącz do dyskusji: Canal+ zwiększa przychody i stawia na partnerstwo z Apple TV+
Szkoda... AppleTV+ ma w swojej bibliotece prawdziwe perełki serialowe (Severance, For All Mankind, Foundation i wiele innych). To zupełnie odwrotne podejście niż u Netflixa (gdzie liczy się pusta ilość produkcji oryginalnych, a nie ich jakość).