Alfa TVP będzie stawiała na własne produkcje. „Wypełnienie luki w ofercie”
Startujący w grudniu nowy kanał Alfa TVP niebawem po uruchomieniu będzie zamawiał własne treści - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Telewizji Polskiej, Mateusz Matyszkowicz. Choć nowa platforma będzie podlegała pod TVP ABC, jej funkcjonowanie - jako internetowego kanału - mieści się w koncepcji powołanej niedawno jednostki o nazwie TVP Plus.
Internetowy kanał Alfa TVP ruszyć miał pierwotnie 6 grudnia, teraz jednak na Woronicza mówi się o 20 grudnia - a i ta data nie jest w pewna na 100 proc. TVP potwierdza tylko, że kanał ruszy w grudniu i będzie nadawał całą dobę. Kanał początkowo dostępny w internecie, jednak docelowo będzie się też pojawiał także w sieciach kablowych.
- Większość emitowanych pozycji to będą pozycje licencyjne, ale przygotowujemy się także do zamawiania treści przygotowywanych specjalnie na tę platformę - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes publicznego nadawcy, Mateusz Matyszkowicz.
Alfa TVP „wypełni lukę” w ofercie nadawcy
Jaki jest pomysł na nowy kanał? - Mamy TVP ABC, która z sukcesem zagospodarowuje uwagę najmłodszych, mamy też anteny adresowane do dojrzałego widza. Jednak do tej pory brakowało nam oferty dla widza dorastającego. To jest właśnie luka, którą teraz wypełni Alfa TVP – zapowiada Matyszkowicz.
Choć opiekę redakcyjną i programową nad Alfą sprawuje szefowa TVP ABC Justyna Karnowska (tam też będzie mieściła się redakcja kanału) – to jego koncepcja mieści się bardziej w nowej jednostce telewizyjnej - TVP Plus. W rozmowie z nami prezes Matyszkowicz podkreślał kilka dni temu, że obecnie żyjemy w zupełnie innym świecie niż kilkanaście lat temu. - Zmieniło się choćby to, jak zarządzają uwagą nasi widzowie i odbiorcy; płynnie przechodzą od śledzenia kanałów linearnych na platformy streamingowe. Ale to jest przecież wciąż ten sam widz, tylko w danym momencie inaczej zarządza sposobem obcowania z naszymi treściami. I o niego trzeba zawalczyć.
Zdaniem prezesa TVP - myślenie, że istnieją anteny, a „przy okazji” istnieje też internet jest "archaiczne i nieodwracalnie odchodzi w przeszłość". - Dzisiaj mówimy o tym, jak kontaktować się z naszymi widzami, korzystając ze wszystkich dostępnych nam narzędzi dystrybucyjnych. VOD i nasze aplikacje przestają być zatem tylko „udostępniaczem” tego, co wyprodukowano na antenie. Dlatego Telewizja Polska chce mocno postawić na internetowe kanały i propozycje dla młodszych widzów, a unaocznieniem tej zmiany jest likwidacja Ośrodka Kanałów i Serwisów Internetowych i przekształcenie go w jednostkę o nazwie TVP Plus.
Alfa TVP – czyli co?
Telewizja Polska o uruchomieniu kanału dla młodzieży mówi od kilku lat. Projekt wcześniej nosił nazwę TVP Teen, ale od miesięcy nadawca prowadził badania i pracował nad wyborem innej nazwy dla platformy. Ostatecznie wybór padł na słowo „Alfa”, bo tym określeniem nazywa się osoby urodzone po 2010 roku. To oni mają być odbiorcami stacji, adresowanej do nieco starszego widza niż dziecięce TVP ABC.
Uruchomienie stacji młodzieżowej, telewizja zapisała w projekcie zmienionej karty powinności spółki na lata 2020-2024. Wniosek wprowadzający trafił do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w połowie lipca 2021 roku, ale po dwóch miesiącach został wycofany. Kanał młodzieżowy pojawił się w projekcie zmienionej karty powinności pod koniec września br. W 2023 roku kanał kosztować ma 15 mln zł, rok później już 20 mln z. Równolegle z kanałem funkcjonować ma także serwis internetowy o identycznej nazwie.
Dołącz do dyskusji: Alfa TVP będzie stawiała na własne produkcje. „Wypełnienie luki w ofercie”