Ruszyła rejestracja przedsiębiorców sprzedających sprzęty z DVB-T2/HEVC
Za 2 tygodnie rozpocznie się proces zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Osoby bez tunera lub telewizora obsługującego standard DVB-T2/HEVC mogą uzyskać 100 zł dofinansowania. Rząd rozpoczął właśnie rejestrację przedsiębiorców chętnych do udziału w tym programie.
Od 28 marca br. kanały naziemnej telewizji cyfrowej w województwach dolnośląskim i lubuskim będą nadawane w standardzie DVB-T2/HEVC. Do końca czerwca takie same zmiany nastąpią w całym kraju. Część osób musi wymienić dekoder lub telewizor, aby nie stracić dostępu do kanałów naziemnych. Krajowy Instytut Mediów szacuje, że to 1,7 mln gospodarstw domowych.
Z danych KIM wynika, że to najczęściej samotne osoby powyżej 60 roku życia, bez dostępu do internetu. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę, która pozwoli na uzyskanie bonu na zakup dekodera lub telewizora w wysokości 100 zł. O dofinansowanie będzie można wnioskować online lub za pośrednictwem pracowników Poczty Polskiej.
Przedsiębiorcy muszą zgłosić się do udziału w rządowym programie
Resort cyfryzacji poinformował właśnie o rozpoczynającej się rejestracji przedsiębiorców, którzy sprzedają sprzęt z DVB-T2/HEVC i chcą, aby w ich firmach można było zrealizować bony na zakup tunerów lub telewizorów.
- Jeśli jesteś przedsiębiorcą prowadzącym sprzedaż urządzeń tj. dekoderów i telewizorów przystosowanych do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie DVB-T2/HEVC, już teraz możesz złożyć na platformie GOV.pl wniosek online o rejestrację w rządowym programie dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego - poinformował resort cyfryzacji.
- Program dofinansowania ma na celu wsparcie gospodarstw domowych w wymianie sprzętu na taki, który umożliwi im odbiór telewizji w nowym, lepszym standardzie DVB-T2/HEVC. Realizacja przyznanych świadczeń w programie dofinansowania będzie możliwa wyłącznie w sklepach internetowych i stacjonarnych przedsiębiorców, którzy zarejestrują się i przystąpią do programu - dodał resort cyfryzacji.
Jakie firmy mogą wziąć udział w programie?
W programie mogą wziąć udział firmy, które sprzedają odbiorniki cyfrowe spełniające wymagania techniczne i eksploatacyjne, są czynnym podatnikiem VAT lub są zwolnione z podatku VAT, mają siedzibę na terytorium Polski, innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
Przedsiębiorcy mają obowiązek sprzedawać sprzęty spełniające wymagania techniczne. Jeśli zaoferują tuner lub telewizor bez obsługi DVB-T2/HEVC, to Urząd Komunikacji Elektronicznej może na nich nałożyć karę. Firmy biorące udział w programie muszą uczestniczyć w systemie płatności z wykorzystaniem dedykowanego programu teleinformatycznego. Są zobowiązane do informowania o możliwości skorzystania z dofinansowania. Mają wyeksponować w punkcie sprzedaży plakat informujący o bonie lub banner w przypadku sprzedawców internetowych.
Jeśli klient zwróci towar, to nie może go wymienić na pieniądze. Sprzedawca w dedykowanym systemie ponownie aktywuje kod z przyznanym świadczeniem. Do zwrotu przez sprzedawcę pozostaje ewentualna kwota powyżej świadczenia jeśli klient zdecydował się na zakup powyżej wysokości dofinansowania.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła rejestracja przedsiębiorców sprzedających sprzęty z DVB-T2/HEVC