Jubileuszowa kampania Disneya
Walt Disney Company rozpoczyna kampanię reklamową promującą swoje parki rozrywki
Pół wieku temu, w 1955 roku, otwarto w Kalifornii pierwszy Disneyland. Rocznica stała się okazją do rozreklamowania nie tylko amerykańskiego, ale też francuskiego i japońskiego parku.
Firma założona przez Walta Disneya w 1923 r., która stworzyła postaci Myszki Mickey, Kaczora Donalda czy psa Pluto, zamierza rozpocząć kampanię od Stanów Zjednoczonych. Reklamy telewizyjne pojawią się w największych stacjach telewizyjnych: ABC, CBS, NBC. Równolegle przebiegać będzie promocja w Internecie, m.in. w portalach Yahoo i MSN. Część europejska i japońska kampanii ma ruszyć na wiosnę.
Koszty kampanii nie są znane. Wiadomo jednak, że w 2004 r. na promocję Disneylandów spółka wydała 163 mld USD.
opr. Adam Czarnecki
Dołącz do dyskusji: Jubileuszowa kampania Disneya