Wpływy agencji Just zmalały o 9 proc., a zysk z 2,6 do 2,3 mln zł
Agencja reklamowa Just w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 9,1 proc. do 24,97 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 2,61 do 2,26 mln zł. Został w całości wypłacony udziałowcom firmy, z których większościowym jest jej prezes Jacek Jurek.
W sprawozdaniu agencji Just wyliczono, jak duże przychody przyniosły jej poszczególne usług. I tak z przygotowywania materiałów POS firma zanotowała 11,44 mln zł, ze spotów telewizyjnych - 8,11 mln zł, z kreacji i organizacji - 2,06 mln zł, z reklam outdoorowych - 1,77 mln zł, a z internetowych - 780,6 tys. zł.
Reklamy radiowe dały 336,5 tys. zł wpływów, reklamy prasowe - 320 tys. zł, a badania marketingowe - 87,1 tys. zł. Przychody z kilku pozostałych źródeł nie przekroczyły 50 tys. zł.
Agencja Just od kilku lat pracuje dla banku Credit Agricole, od wiosny ub.r. przygotowuje dla niego serię reklam z piosenkarzem Dawidem Podsiadło. Obsługuje też markę wafelków Grześki (w ub.r. stworzyła kampanię ich nowego wariantu Tyci), piwo Leżajsk (jego zeszłoroczna akcja marketingowa była oparta na technologii rozszerzonej rzeczywistości), a w zakresie BTL piwo Żywiec. W ub.r. pracowała też dla Orlenu jako jedna z agencji wspomagających oraz przygotowała kampanię chipsów Crunchips pod hasłem „Ty móc wygrać wyjście z grupa”. Wśród swoich klientów w sprawozdaniu wymieniła również Sklepy Komfort, Tubądzin i Żabka Polska.
Koszty też w dół, ubyło pracowników
Agencja Just poniosła w ub.r. 22,72 mln zł kosztów operacyjnych, co wobec 24,99 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 9,1 proc.
Wartość sprzedanych towarów i materiałów zmalała w skali roku z 19,28 do 17,3 mln zł, a wydatki na wynagrodzenia - z 3,43 do 3,23 mln zł. Zatrudnienie etatowe w firmie wynosiło w ub.r. 36,83 etatów, wobec 41,31 rok wcześniej.
Nieco wzrosły natomiast nakłady na usługi obce (z 1,320 do 1,322 mln zł) i amortyzację (z 88,4 do 90,6 tys. zł), a znacząco - na zużycie materiałów i energii (z 94,4 do 109,8 tys. zł).
W efekcie firma zanotowała w ub.r. 2,24 tys. zł zysku sprzedażowego, wobec 2,48 mln zł w 2017 roku. Wpływy i koszty pozostałe i finansowe nie miały wielkiego wpływu na jej rentowność: zysk operacyjny zmalał z 2,59 do 2,25 mln zł, a zysk brutto i netto - z 2,61 do 2,26 mln zł.
Większościowym udziałowcem Just jest jej prezes i dyrektor kreatywny Jacek Jurek, ma 61 proc. udziałów. Pozostałe należą do innych menedżerów agencji: Macieja Korobacza (25 proc.), Dominika Pijańskiego (13,9 proc.) i Marcina Gawęckiego (0,2 proc.). Zeszłoroczny zysk przeznaczyli na dywidendę.
Dołącz do dyskusji: Wpływy agencji Just zmalały o 9 proc., a zysk z 2,6 do 2,3 mln zł