JWT: 10 trendów na 2011 rok (wideo)
Globalna sieć JWT opublikowała po raz szósty coroczną prognozę kluczowych trendów, które będą miały znaczący wpływ na zachowanie konsumentów w przyszłym roku.
Według JWT, w 2011 roku coraz więcej marek będzie stosować mechanizmy znane z gier w obszarach nie mających z grami nic wspólnego oraz udostępniać oferty typu time-sensitive ("wyjątkowe okazje dostępne tylko teraz") poza internetem. Ma to mocniej zaangażować konsumenta i przywrócić nawyki zakupowe sprzed recesji.
Marki skorzystają również na tym, że umożliwią konsumentom dokonywanie mniej "ostatecznych" wyborów, np. wypożyczając różne produkty. Będą też pomagać konsumentom kontrolować rożne obszary ich życia.
Inne kluczowe trendy cytowane w raporcie to:
"Retail as the Third Space": Powierzchnie sklepów coraz częściej będą służyć jako "trzecia przestrzeń", w której tylko częściowo chodzi o zakupy. Podczas gdy coraz więcej ludzi kupuje online i pobiera cyfrowe wersje fizycznych produktów, w robieniu zakupów zaczyna tak samo chodzić o doświadczenie, unikalne otoczenie i poziom obsługi klienta jak o same towary.
"Eat, Pray, Tech": Jeśli istnieje jedna kategoria, gdzie konsumenci nie będą myśleć o oszczędzaniu, jest nią technologia. Na świecie zaawansowane technologicznie urządzenia i usługi (oraz umiejętności korzystania z nich) szybko stają się tak samo integralną częścią życia ludzi jak jedzenie i ubranie. Najnowsze technologie staną się czymś więcej niż luksusem i przyjemnością.
"De-Teching": Coraz więcej ludzi będzie decydowało się na wylogowanie się – przynajmniej chwilowe – lub angażowanie tylko w jedną aktywność związaną z technologiami w danym momencie, aby wrócić do świata offline i/lub pozwolić mózgowi na odpoczynek i poprawę efektywności.
"Wraz z ewolucją sieci i gadżetów zbliżamy się do punktu, w którym świat wirtualny i rzeczywisty mieszają się ze sobą, a świat cyfrowy staje się coraz bardziej spersonalizowany dla indywidualnych użytkowników. Ale wraz ze wzrostem naszego uzależnienia od technologii, rosnąć będzie także nasza chęć wylogowania się - przynajmniej na chwilę" - stwierdziła Ann Mack, director of trendspotting w JWT.
Cały raport "JWT 10 Trends for 2011" można przejrzeć tutaj.
Raport jest efektem ilościowych i jakościowych badań prowadzonych przez cały rok oraz wynikiem współpracy z 50 plannerami z całej sieci JWT na ponad dwudziestu rynkach oraz wywiadów z ekspertami i liderami opinii z różnych sektorów obejmujących m.in. retail, media, technologię, gaming, planowanie przestrzenne i psychologię.
Dołącz do dyskusji: JWT: 10 trendów na 2011 rok (wideo)