Kampanie zakupowe w Google - teraz 20% taniej!
Masz sklep internetowy? Jest zatem spora szansa, że reklamujesz się za pośrednictwem kampanii produktowych w wyszukiwarce Google. To z kim, jak i za ile to robisz nie ma większego znaczenia. Możesz to bowiem od jutra robić taniej aż o 20%, pomijając prowizję Google za każde kliknięcie. Wszystko za sprawą utraty monopolu przez giganta z Mountain View na dostęp do porównywarek CSS w kontekście właśnie reklamy zakupowej.
Geneza otwarcia rynku dla porównywarek CSS
Kampanie zakupowe w wyszukiwarce Google to de facto krótka lista produktów, ze zdjęciem i ceną, które wyświetlają się po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy. Jeżeli np. szukamy konkretnych produktów, jak narty czy zegarki, z dużą dozą prawdopodobieństwa natkniemy się właśnie na nie w pierwszej kolejności.
Tego typu kampanie wymagają dostarczenia przez dany sklep pliku produktowego, który jest wgrywany do porównywarki CSS (porównywarka cenowa /.produktów). Dotychczas - w kontekście tej reklamy - możliwe to było tylko przy asyście Google, ale w 2017 roku Komisja Europejska wymusiła, by do tego środowiska miały dostęp również inne systemy porównywania produktów. Oznacza to, że możemy pominąć prowizję dla Google w przypadku kliknięcia w reklamę.
Sporo z nich jest już obecnych na rynku od jakiegoś czasu, ale wymagały wniesienia opłaty abonamentowej, by oszczędzać na prowizji za kliknięcia. Teraz jednak - za sprawą Verseo - pojawiła się możliwość bezpłatnego dodania produktów ze swojego sklepu internetowego. Ich implementacja jest całkowicie darmowa, nie wymaga podpisywania żadnych umów i nie musisz dzielić się danymi do logowania kampanii - nikt zatem nie zyskuje dostępów do Twoich danych.
Jak to zrobić?
To proste - wystarczy napisać do Verseo z pytaniem o implementację, a dalej zostaniesz poprowadzony zgodnie z następującą ścieżką:
1. Połączenie konta Google Merchant Center z Verseo CSS
2. Pobieranie oraz implementacja pliku produktowego. Publikacja asortymentu w Porównywarce Verseo CSS
3. Testy usługi.
Zalety kampanii produktowych Google
Verseo dostarczyło nam również ciekawych informacji związanych z ich kampaniami produktowymi, które - o ile jeszcze nie skorzystaliście - na pewno Was przekonają do tej formy reklamowej. Verseo prowadzi obecnie ponad 600 kampanii produktowych, z których jasno wynika, że sami klienci widzą ogromny potencjał płynący z tego kanału. Rok do roku zainwestowali oni 27,5% środków na reklamy PLA, co zaowocowało 80% wzrostem sprzedaży.
Dlaczego tak się dzieje i dlaczego przyrost w innych kanałach jest o wiele mniejszy, skoro ogólne nakłady reklamodawców na digital pierwszy raz w tym roku przekroczyły te przeznaczone na offline? Za rzeczonymi kampaniami zakupowymi przemawia to, że użytkownik wyszukiwarki od razu po wpisaniu danej frazy otrzymuje dwie, najbardziej pożądane informacje - zdjęcie produktu i jego cenę. To one przekonują (i robią to o wiele skuteczniej niż banery reklamowe, ulotki czy nawet reklamy tekstowe) do wejścia na konkretną witrynę i dalej rozważenia ewentualnego zakupu. To też wciąż relatywnie tania metoda pozyskiwania klientów - szczególnie w Polsce.
Podsumowanie
Z powyższego wynika, że prowadząc sklep internetowy, należy jednocześnie traktować reklamę produktową jako pewnik. Jest tak, bowiem reklamowanie się w odpowiednich miejscach, przy pomocy odpowiednich narzędzi i odpowiednio zoptymalizowanych budżetów, jest jednym z czynników świadczących o konkurencyjności danego e-commerce. Porównywarki CSS pozwalające obejść niepotrzebne koszty są jednym z przejawów nowoczesnego myślenia o marketingu, który na rozwiniętych rynkach pozwala nie tylko na pozyskiwanie klientów, ale również na optymalizację budżetu.
Dołącz do dyskusji: Kampanie zakupowe w Google - teraz 20% taniej!