SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kilkanaście osób wraz z Marcinem Spławskim przeszło z PBS do Danae, firma stawia na badania sektora publicznego

Kilkunastu pracowników różnego szczebla sopockiej agencji badawczej PBS przeszło do niewielkiej dotąd agencji Danae. Głównym obszarem aktywności Danae stanie się z pewnością segment badań na zlecenie sektora publicznego, którego wartość szacowana jest na około 60 milionów złotych rocznie.

Latem br. Marcin Spławski, dotychczasowy dyrektor zarządzający pionu badań społecznych i członek zarządu w sopockiej agencji PBS, przeszedł do agencji Danae. Od ośmiu lat współtworzył i rozwijał w PBS zespół realizujący badania na zlecenie instytucji publicznych.

Wraz z Marcinem Spławskim do Danae przeszło kilkunastu pracowników pionu badań społecznych. Wśród nich jest Ewa Ciechanowska, dotychczasowy zastępca dyrektora tego pionu, znana m.in. z kierowania po stronie sopockiej agencji (w konsorcjum z Millward Brown) największym projektem badawczym zrealizowanym w sektorze badań publicznych w historii polskiego rynku - badaniem uwarunkowań decyzji edukacyjnych realizowanym w latach 2013-2015 na zlecenie Instytutu Badań Edukacyjnych.

Do zespołu Danae przeszli też z PBS managerowie średniego szczebla: kierownicy zespołów badawczych - Magdalena Makurat oraz Anna Szatanowska; kierownicy projektów i badacze - Anna Łubińska, Adam Mordzon, Judyta Rogalska, Katarzyna Biernatowska i Monika Kawecka, a także specjalista ds. data processing Unisława Przydatek. Osoby te były odpowiedzialne m.in. za opracowywanie ofert, tworzenie narzędzi badawczych, analizę danych oraz opracowywanie raportów.

- Są to świetni menedżerowie i specjaliści, z którymi stworzyliśmy sprawny zespół, potrafiący pozyskiwać klientów wiedzą, doświadczeniem i wysokim poziomem merytorycznym ofert, a nie najniższą ceną - podkreśla Marcin Spławski, nowy dyrektor generalny Danae, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - W ten sposób zdobywaliśmy zlecenia od najbardziej wymagających klientów, takich jak agendy ministerialne i urzędy centralne. Dzięki temu, że do Danae przeszli nie tylko ludzie, ale i wypracowana struktura organizacyjna, zmiana niemal nie wpłynęła na zachowanie ciągłości naszej pracy. Z dużym poczuciem skromności rozpoczynamy nowy etap, chcąc robić to, co wychodziło nam dotąd najlepiej: czyli badania - zapowiada.

Danae istnieje na rynku od 2014 roku. Zespół tworzą m.in. Michał Gryglewski, Grażyna Pol oraz Kamila Sondej. - Wzmocnienie Danae o silny zespół, wyspecjalizowany w realizacji dużych i skomplikowanych projektów, jest kolejnym krokiem sukcesywnie budowanej strategii, w której marka Danae będzie w stanie objąć swoim zasięgiem szeroką pulę zleceń na rynku badań publicznych. Począwszy od projektów ewaluacyjnych, poprzez edukacyjne, a skończywszy na merytorycznych projektach społecznych i ekonomicznych. Naszym głównym targetem pozostaną centralne i samorządowe instytucje publiczne oraz ośrodki naukowe, jednak widzimy również możliwość rozwijania się w pozostałych segmentach - opisuje Barbara Leszczyńska, dyrektor regionalna warszawskiego oddziału firmy.

Zdaniem Beaty Wielkopolan, research unit directora w Millward Brown, zespół, który do Danae przeszedł z PBS będzie silnym wzmocnieniem dla rozwijającej się agencji. - Choć zmiana ta z pewnością zostanie odnotowana w segmencie badań publicznych, to wydaje się, że w perspektywie kilku lat marka Danae może umocować się w tym trudnym obszarze rynku i w efekcie stać się realną konkurencją dla firm obecnych w tym sektorze - prognozuje Beata Wielkopolan.

- W ostatnich latach obserwowaliśmy PBS w przetargach na realizację projektów na tym rynku. Ich oferty były niemal zawsze wysoko punktowane. Przejście samego Marcina Spławskiego, który był jednym z twórców sukcesu PBS na rynku badań publicznych, do agencji Danae nie byłoby jeszcze tak dużą zmianą, jak obserwowany transfer niemal całego doświadczonego zespołu. Należy liczyć się z tym, że agencja Danae dzięki temu transferowi chwyci silny wiatr w żagle. Liczymy się z tym, że w nieodległej przyszłości Danae może stać się znaczącym graczem. To rynek, który dobrze znają i wydaje się, że szybko się na nim odnajdą - komentuje z kolei Bartosz Ledzion, dyrektor zarządzający spółki EGO.

Dołącz do dyskusji: Kilkanaście osób wraz z Marcinem Spławskim przeszło z PBS do Danae, firma stawia na badania sektora publicznego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl