Kino Polska TV: wpływy wzrosły o 39 proc., 10,2 mln zł zysku netto, Zoom TV z mniejszą stratą
W minionym półroczu grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 39 proc. do 89,54 mln zł i zysku EBITDA o 46 proc. do 38,02 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 35,53 do 10,21 mln zł. Duży wzrost wpływów i spadek straty zanotował Zoom TV.
Do dużego wzrostu wpływów grupy Kino Polska TV przyczynił się fakt, że od lipca ub.r. w swoich wynikach uwzględnia dane finansowe Stopklatki, której 44,14 proc. akcji przejęła ponad rok temu od Agory. W zeszłym półroczu Stopklatka osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 6,1 proc. do 13,75 mln zł oraz spadek straty netto z 1,7 mln zł do 70 tys. zł.
- Wynik Stopklatki po pierwszym półroczu potwierdza nasze wcześniejsze założenia co do możliwości rozwoju tego kanału i zdolność do generowania dodatnich wyników finansowych. Dalsze zwiększenie udziałów rynkowych kanału powinno przekładać się na poprawę wyników finansowych Stopklatki - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Jedna czwarta więcej z reklam, Zoom TV ogranicza stratę
W sprawozdaniu firma podała, że bez uwzględnienia Stopklatki przychody reklamowe jej pozostałych stacji zwiększyły się w skali roku o 25 proc. Największe wzrosty zanotowały Zoom TV (o 3,08 mln zł, czyli 57 proc.) i stacje FilmBox (o 1,44 mln zł, 58 proc.).
Ponadto wpływy z emisji kanałów FilmBox i tematycznych poszły w górę o 7,03 mln zł (20 proc.). - Najdynamiczniej rozwijały się rynki takie jak Węgry, Polska, Czechy i Słowacja oraz kraje byłej Jugosławii. Spółka zanotowała także znaczny wzrost sprzedaży produktów nielinearnych (FB Live) - opisano.
Wraz ze wzrostem przychodów Zoom TV jego koszty operacyjne zwiększyły się nieznacznie (z 10,49 do 11,09 mln zł), dzięki czemu strata netto zmalała z 5,04 do 2,56 mln zł.
- Zoom TV w I połowie bieżącego roku był liderem ósmego multipleksu. Udział kanału w grupie 16-49 na poziomie 0,52 proc. jest najlepszym półrocznym wynikiem w historii tej stacji. To efekt atrakcyjnej oferty programowej Zoom TV oraz zwiększenie zasięgu MUX-8 - komentuje Bogusław Kisielewski.
Zysk EBITDA w górę, zysk netto w dół
W minionym półroczu grupa Kino Polska TV osiągnęła 38,02 mln zł zysku EBITDA, o 46 proc. więcej niż rok wcześniej.
Natomiast pozostałe wyniki rentowności firmy obciążyło 26,91 mln zł, które osiągnęła w drugim kwartale ub.r. z wyceny nabytego od Agory pakietu akcji Stopklatki. W konsekwencji półroczny zysk operacyjny zmalał z 38,16 do 13,99 mln zł, a zysk netto - z 35,53 do 10,21 mln zł. Podobnie duże spadki nastąpiły w samym drugim kwartale br.
- Rosnące wyniki po pierwszym półroczu dowodzą, że zrealizowane w ubiegłym roku inwestycje przynoszą pozytywne efekty. Gdyby zachować całkowitą porównywalność naszego biznesu i uwzględniać wyniki Stopklatki od stycznia 2018 r., to wzrost zysku netto w tym półroczu wyniósłby ponad 80 proc. To pokazuje rzeczywistą dynamikę rozwoju naszego biznesu w pierwszym półroczu tego roku - podkreśla Bogusław Kisielewski.
Większościowym akcjonariuszem Kino Polska TV jest SPI International - ma 66 proc. akcji spółki. Firma od ponad 8 lat jest notowana na warszawskiej giełdzie, w lipcu z zeszłorocznego zysku wypłaciła 5,95 mln zł dywidendy, po 30 groszy na akcję.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV: wpływy wzrosły o 39 proc., 10,2 mln zł zysku netto, Zoom TV z mniejszą stratą